رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در 35 میلیارد دلار فاینانس دولت برای سال آینده جایی برای شهرداری‌ها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر شب گذشته در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به میزبانی قم از چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست مواردی که در بودجه سال 93 کل کشور به شهرداری‌ها مربوط می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دولت به وزارتخانه‌ها اجازه داده برای تامین منابع لازم در سال آینده زمین‌هایی که کاربری‌های اقتصادی مناسبی دارند را تغییر کاربری دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در لایحه بودجه دولت تصریح شده بود برخی از این موارد بدون پرداخت حق کاربری انجام شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: همه‌ی این موارد در پیشنهاداتی که در نشست بین شهرداران کلانشهرها و اعضای هیئت رئیسه فراکسیون مطرح شد، حذف شد و اخذ پرداخت کاربری مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در 35 میلیارد دلار فاینانس دولت برای سال آینده جایی برای شهرداری‌ها دیده نشده است، یادآور شد: با توجه به اینکه نماینده دولت اعلام کرد که برای این 35 میلیارد دلار پروژه تعریف شده است، پیشنهاد شد سه میلیارد دلار به این رقم اضافه شود تا حمل و نقل ریلی شهرها نیز در آن آورده شود.

آتش‌زر در مجموع این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی عضو کمیسیون تلفیق مجلس هستند امیدواریم این نشست نتایج خوبی را برای مدیریت شهری به دنبال داشته باشد./س

برچسب ها: قم ، شهردار ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.