اولين هواپيماي حامل کمک هاي انساني از فرودگاه اربيل عراق به مقصد قامشلي در سوريه پرواز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العراقيه، اين محموله شامل کمک هاي غذايي و نيازهاي ضروري پناهندگان سوري است که در چارچوب کمک به پناهندگان سوري به اين کشور ارسال مي شود.  کامران محمد خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: اين هواپيما سي و نه تن کمک انساني را از فرودگاه اربيل به قامشلي در سوريه منتقل کرد. 

ديندار زيباري معاون مدير روابط خارجي منطقه کردستان عراق گفت: فرودگاه بين المللي اربيل گذرگاه اصلي براي ارسال چنين کمک هايي خواهد بود چه اين کمک ها از کشورهاي اروپايي يا کشورهاي حوزه خليج فارس باشد. اين کمک ها بر اساس توافق بين عراق و سوريه به اين کشور ارسال مي شود.
 
اين اولين محموله کمک هاي انساني است که کشورهاي کمک کننده به سوريه ارسال مي کنند.  اياد نعمان از مسئولان کمک رساني منطقه اي برنامه جهاني غذا گفت: چهارصد تن مواد غذايي از طريق اين پل هوايي به سوريه ارسال خواهد شد. قرار است ارسال اين کمک هاکه از مواد غذايي و ديگر نيازهاي ضروري سوري ها تشکيل مي شود همچنان ادامه پيدا کند. 

تلار فائق مدير فرودگاه اربيل گفت: ما مي کوشيم به هر شيوه اي که شده است کمک کنيم. تقريبا  همه موادي که قرار است به سوريه ارسال شود وارد فرودگاه شده است و اکنون منتظر بهبود اوضاع هستيم تا هواپيماها بتوانند بين فرودگاه اربيل و سوريه پرواز کنند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: عراق ، سوریه ، محموله ، ارسال ، کمک ، سوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار