کارشناس فوتبال کشورمان گفت: به نظر من تنها راه‌حل ممکن برای تقويت تيم ملي و عدم ضرر باشگاه‌ها، هم‌انديشي و تعامل متقابل است.

بهتاش فريبا در خصوص ارتباط مابين تيم ملي و باشگاه‌ها به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در واقع بحث تيم ملي و باشگاه‌ها يک چاقوي دولبه است چراکه نمي‌شود به يکي توجه کرد در حالي که ديگري را ناديده گرفت در واقع لازم و ملزوم همديگر هستند و بدون توجه به يکي عملا ديگري پديد نمي‌آيد.
 
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تيم ملي در برهه‌اي از زمان قرار گرفته که نمي‌توان منافع ملي را ناديده گرفت، موفقيت در برزيل آرزوي هر ايراني است و بد بازي کردن آسيب زيادي به روحيه مردم و فوتبال ايراني خواهد زد.
 
وی با اشاره به باشگاه‌ها نيز عنوان کرد: نمي‌شود نسبت به باشگاه‌ها بي‌تفاوت ماند البته فقط ما تنها نيستيم همه دنيا با چنين مسئله‌اي مواجه هستند ولي هيچ کس مثل ما با چنين چالشي رو به رو نشده، از لحاظ ديگر نيز ما باشگاه داريم تا باشگاهی مثل باشگاه پرسپوليس 4 – 3 بازيکن يا استقلال 5 – 4 بازيکن در تيم ملي دارد قطعا متفاوت است با باشگاهيکه فقط يک بازيکن شاغل در تيم ملي دارد طبيعتا به باشگاه‌هايي که بازيکن زيادي در تيم ملي دارد بيشتر فشار مي‌آيد.
 
کارشناس و پيشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: بازيکنی يک يا 2 ميليارد پول مي‌گيرد باشگاه هزينه مي‌کند که در آسیا بازي کند اگر قرار باشد هر سه روز يک بازي برگزار شود بعد اين بازيکن در جام باشگاه‌هاي آسيا بازي کند سپس وارد تيم ملي و بازي‌هاي تدارکاتي و جام جهاني شود تازه اگر مصدوم نشود، آن زمان مي‌تواند درست مثل یک بازیکن سالم در اختيار تيم ملي قرار گيرد.

وی ادامه داد: بازیکن فوتبال گلادیاتور نیست، قطعا با انجام بازی‌های فشرده خصوصا در لیگ، جام حذفی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا وقتی قرار گیرند چیزی از بازیکن باقی نمی‌ماند، خلاصه اینکه با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بازیکن را در جام‌های متعدد بدون هیچ مصدومیتی به کار گرفت.
 
فريبا به راهکار تقويت تيم ملي و ناديده نگرفتن باشگاه پرداخته و تاکيد کرد: شايد در اين زمان کم که همه تيم‌ها بيکار نمي‌نشينند تشکيل يک جلسه با سرمربي تيم ملي و سرمربيان باشگاه‌ها و صحبت در اين خصوص اصولي‌ترين راه‌حل باشد پس راه‌کار بعدي افزایش تعداد بازيکن در تیم ملی است تا شايد از تحميل فشار به باشگاه کاسته شود.

وی در پاسخ به سوال آيا برگزاري جام حذفي به تيم ملي لطمه مي‌زند، گفت: نمي‌شود جام حذفي را ناديده گرفت. من نمي‌دانم حذف کردن جام حذفي چه سودي به فوتبال ملي ما مي‌رساند، به نظر من اگر برنامه‌ريزي اصولي و کارشناسي صورت گيرد هم آرمان‌هاي تيم ملي حفظ شده و هم باشگاه‌ها متضرر نخواهند شد.
 
فريبا خاطرنشان کرد: قطعا مسئولان با ارائه برنامه‌ريزي مناسب هم باشگاه‌ها را به عنوان منبع بازيکن سازي تقويت، سپس با حمايت از تيم ملي شاهد موفقيت اين تيم در جام جهاني و شاد کردن هواداران خواهيم بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار