سفر آیت الله هاشمی به استان کرمان با واکنش‌های جالبی از سوی دوستان وی در کرمان روبه رو شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از سایت دانا، سفر آیت الله هاشمی به استان کرمان با واکنش های جالبی از سوی دوستان وی در کرمان روبه رو شده است.

یکی از این واکنش ها تعطیلی دانشگاه آزاد در روزهای پنج شنبه و جمعه است، البته به خودی خود دانشگاه آزاد کرمان پایان هفته ها تعطیل بوده است اما ساختمان این دانشگاه پنج شنبه ها و جمعه ها در اختیار واحد علوم و تحقیقات استان کرمان است.

هفته گذشته دانشجویان علوم و تحقیقات واحد کرمان با خبر تعطیلی هفته ی آینده کلاسهایشان در این بهبوهه ی امتحانات و جلسات پایانی کلاس ها و برگزاری کلاس های جبرانی و رفع اشکال روبه رو شده اند.

یکی از اساتید این دانشگاه  در این رابطه گفت: مثل اینکه هفته ی آینده قرار است درب دانشکده ها را نیز پلمپ کنند و تمامی کلاس ها تعطیل است.

وی افزود: این تعطیلی به ضرر دانشجویان خواهد بود، زیرا که جلسات پایانی آنان به تعویق می افتد و فرصتی برای مطالعه تا امتحانات خود را نخواهند داشت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: لزومی برای تعطیلی دانشگاه وجود ندارد، ایشان می توانند دربخشی از دانشگاه سخنرانی خود را انجام دهند و دانشجویان نیز بر سر کلاس های خود به تحصیل مشغول باشند.، نگرانی دوستان ایشان را از این بابت درک نمی کنم.

وی خاطر نشان کرد: امنیتی شدن فضای دانشگاهها بعد از 4 سال و بعد از حوادث سال 88 برای اولین بار است که رخ می دهد و این اصلا مناسب نیست.

یکی از دانشجویان این دانشگاه نیز در رابطه با حضور آیت الله هاشمی گفت: اگر ایشان به فکر دانشجویان هستند نباید اجازه ی تعطیلی کلاس ها را بدهند، آنهم کلاس های تحصیلات تکمیلی.

وی ادامه داد: از امنیتی شدن فضای دانشگاهم اصلا راضی نیستم و احساس امنیت نمی کنم.

این دانشجو گفت: برای چه باید درب کلاس ها و دانشکده ها پلمپ شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد، اینهمه شخصیت به دانشگاه آزاد آمدند و در تالارهای مختلف این دانشگاه سخنرانی کردند و  رفتند، مگر چه اتفاقی افتاد.

وی گفت:خبر تعطیلی دانشگاه و امنیتی شدن فضای آن برای حضور هاشمی نه تنها کمکی به دانشگاه و مردم کرمان نخواهد کرد بلکه تنها باعث افزایش اختلافات و متشنج شدن فضای دانشگاه خواهد شد.

این دانشجو با انتقاد از عملکرد ریاست دانشگاه کرمان در رابطه عملیات ترمیمی و زیبا سازی دانشگاه همزمان با حضور هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: چرا باید با حضور شخصیت ها شاهد تمیزکاری و زیبا سازی فضای دانشگاه بود ، مگر دانشجویان شخصیت های آینده ساز این کشور نخواهند بود.

وی ادامه داد: اینکه بودجه ی دانشگاه ها خرج کارهای موقتی و رنگ آمیزی های سر سری و ترمیمات موقتی کنیم و سپس شهریه های را افزایش دهیم عین بی انصافی است.

همچنین شنیده شده است برای حضور در سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاهها فراخوان ثبت نام داده اند و دیدار ایشان نیز همانند دیدار ریاست جمهوری با دانشجویان گزینشی و موردی خواهد بود.

نکته ی جالب اینجاست که مردم کرمان در هفته های گذشته نیز شاهد چنین تشریفات نابه جایی نیز بودند ، حضور وزیر کشور در کرمان برای حضور در مراسم تودیع و معارفه ی استاندار جدید نیز با تشریفات و مسائل امنیتی فراوانی به همراه بود که در هشت سال گذشته برای مردم کرمان نا آشنا بود.

حتی در زمان انتخابات و با حضور اکثریت کاندیدها در کرمان در آن فضای سیاسی هیچکدام از این موارد امنیتی اجرا نشده بود.

آنچه که مسلم است سفر آقای هاشمی به استان کرمان به شدت با حاشیه های فراوانی همراه خواهد بود و تنها جای امیدواری این است که این حاشیه ها تنها در جهت حمایت از دولت و استاندار جدید کرمان که مورد تائید شخص وی نیز هست، همراه باشد نه اینکه نطفه ی فتنه ای جدید در این سفر نهاد شود و باعث شادمانی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
برچسب ها: تدابیر شدید ، ورود ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار