بر طبق نتایج مطالعات اخیر، حدود 50 تا 70 درصد بیماری‌های ناشی از آب و غذا در مردان و 30 و 50 درصد موارد این بیماری در زنان مشاهده می‌شود.

مهدی امیدی نیا کارشناس ارشد مبارزه با بیماری‌ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تهیه و تامین سلامت زنجیره غذا در تمامی مراحل آن با توجه به گسترش بیماری‌ها منتقله از آب و غذا و نقل و انتقالات جمعیتی، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

وی تصریح کرد: خوردن غذا یا آشامیدن آلوده منجر به بروز طغیان‌های کوچک یا وسیع و ایجاد مشکلات زیاد در داخل یک جمعیت معین در یک زمان مشخص می‌شود و ممکن است تمام جمعیت یا بخش اعظم افراد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

امید نیا افزود: تمام گروه های سنی در معرض آلودگی و ابتلا به بیماری‌های ناشی از آب و غذا هستند و البته کودکان و نوجوانان بیشتر دچار این بیماری‌ها و یا عوارض آن میشوند.

وی با اشاره به شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا در هر دو جنس  تاکید کرد: ‌بر طبق نتایج مطالعات اخیر، حدود 50 تا 70 درصد بیماری‌های ناشی از آب و غذا در مردان و 30 تا 50 درصد موارد این بیماری در زنان مشاهده میشود.

امیدی نیا گفت: باکتری‌ها، توکسین ها ، ویروس‌ها و انگل‌ها از عوامل مهم و اصلی آلودگی به بیماری های ناشی از آب یا مواد غذایی هستند که به اشکال عفونت یا مسمومیت تظاهر می‌کنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: سلامت ، غذا ، آلوده ، انتقال ، طغیان ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.