برطبق بررسي‌ها، ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري "سينوزيت قارچي" در سال‌هاي اخير افزايش يافته و به ويژه در بيماران دچار نقص سيستم ايمني به حدود 40 تا 70 درصد رسيده است.

عباسعلي ملكشاهي متخصص بيماري‌هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: "سينوزيت قارچي" از جمله بيماري‌هاي قارچي و عفوني مهم است كه در واقع يك نوع بيماري پيشرونده به حساب مي‌آيد.

وي افزود: تب، سردرد، تورم و حتي بروز مشكلات گوارشي از علائم مهم "سينوزيت قارچي" است كه در مراحل اوليه بيماري نيز تظاهر مي‌كنند.

ملكشاهي با اشاره به ميزان بالاي مرگ و مير ناشي از "سينوزيت قارچي" در افراد دچار مشكلات و نقايص ايمني، تصريح كرد: برطبق بررسي‌ها،‌ ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري "سينوزيت قارچي" در سال‌هاي اخير افزايش يافته و به ويژه در بيماران دچار نقص سيستم ايمني به حدود 40 تا 70 درصد رسيده است.

وي يادآور شد: در واقع "سينوزيت قارچي" موجب مرگ و مير زيادي در افراد دچار نقص سيستم ايمني مي‌شود كه بايد براي آن چاره انديشي كرد.

ملكشاهي خاطر نشان كرد: به دليل ميزان بالاي مرگ و مير و عوارض نسبتا شديد "سينوزيت قارچي" به ويژه در افراد دچار نقص سيستم ايمني، تشخيص سريع و درمان زودهنگام بيماري بسيار با اهميت بوده و نبايد مورد غفلت واقع شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار