رئیس سابق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان مشکل کمبود دارو نداریم و مشکل ما تنها وجود برندهای مختلف دارویی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مراسم تودیع و معارفه معاونت غذا و دارو اصفهان ظهر امروز با حضور شورای شهر اصفهان و مسئولان علوم پزشکی در تالار ابوریحان دانشکده داروسازی دانشگاه اصفهان برگزار شد، در این مراسم غلامحسین صادقیان رئیس سابق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان نخستین استانی بود که معاونت غذا و دارو را در بین شبکه‌های دانشگاهی خود ارتقا و توسعه داد.

وی در ادامه ارتباط با صنعت را یکی از اقدامات تغییر علم به صنعت دانست و افزود: یکی از ارتباط‌های سازمان غذا و دارو ارتباط با صنعت است و سازمان غذا و دارو یکی از سازمان‌هایی است که می‌تواند علم را به صنعت تغییر دهد.

رئیس سابق معاونت غذا و دارو یکی از اقدامات مهم در زمان ریاست خود را نظارت بر داروخانه‌ها دانست و عنوان کرد: یکی از کارهای مهم در دوران ریاستم بازرسی ویژه داروخانه‌ها برای حضور مسئول فنی داروخانه‌ها بوده است.

وی مشکل مهم در معاونت غذا و دارو را برندهای متنوع دارویی و کمبود بودجه اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات ما طی هشت سال کمبود بودجه و برندهای مختلف و متنوع دارویی بود که با کمک مسئولان تا حدودی این مشکلات را حل کردیم.

صادقیان در ادامه بیان کرد: به خاطر کمبود بودجه تعدادی زیادی از داروخانه‌های استان و پزشک خانواده را به بخش خصوصی واگذار کردیم تا بتوانیم از این طریق با کمبود بودجه دست و پنجه نرم کنیم.

وی در پایان یکی از بازوهای قوی معاونت غذا و دارو را شرکت پخش دارویی دانست و تصریح کرد: یکی از شرکت‌هایی که تا حدودی توانسته مشکلات معاونت غذا و دارو را حل کند و یکی از بازوهای قدرتمند معاونت به شمار می‌رود شرکت‌های پخش دارویی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: دارو ، اصفهان ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.