در فاصله زمانی بین یکم تا دهم دسامبر (دهم تا نوزدهم آذر ماه) و درست پیش از آغاز سری مسابقات جام باشگاه های جهان 2014 مراکش، از 174 بازیکن به صورت سرزده تست خون و ادرار گرفته شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در پی این نمونه گیری ها یک پروفایل بیولوژیک برای هر بازیکن ایجاد می شود که نمایانگر شاخص های بیولوژیک خونی و همچنین پروفایل استروئیدی ادرار وی خواهد بود.

قرار بر این است که این روش در آینده به عنوان استانداردی برای تشخیص مواد نیروزا در مسابقات زیر نظر به کار گرفته شود. بعلاوه این روش در طی مسابقات هم ادامه خواهد یافت و دو بازیکن از هرتیم به صورت تصادفی جهت ارائه نمونه پس از هر بازی انتخاب خواهند شد.

فیفا یکی از پیشگامان اجرای طرح ایجاد پروفایل بیولوژیک است و از این استراتژی در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل نیز بهره خواهد برد.

تست های مرتبط مشابهی هم از تیم های رده بالای جهان و به منظور تشکیل پروفایل بیولوژیک بازیکنان طراز اول جهان هم گرفته شده و تشکیل این پروفایل های فردی به ردیابی و تشخیص استفاده از مواد ممنوعه کمک شایانی خواهد کرد طبق گفته پروفسور ورژاک افسر ارشد پزشکی فیفا، هم بازیکنان و هم مربیان ضمن تعامل بسیار خوب در پیشبرد این استراتژی جدید ضد دوپینگ فیفا، حمایت همه جانبه ای از این روند داشته اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فیفا ، تست ، دوپینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار