رئيس کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: ارائه تفريغ بودجه موجب شفافيت و افزايش اعتماد ملي به عملکرد دولت و مجلس مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصباحي‌مقدم رئيس کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي امروز در ششمين کنگره اکوساي با بيان اينکه ديوان محاسبات ايران زيرنظر مجلس انتخاب مي‌شود، اظهار داشت: نظارت بر درآمدها و هزينه‌هاي عمومي کشور مهمترين وظيفه ديوان محاسبات است و اين ديوان جايگاه رفيعي در کشور براي حسابرسي هزينه‌ها و درآمدهاي جمهوري اسلامي دارد.
 
وي با اشاره به اينکه حسابرسان دقيقي در حسابرسي هاي ديوان مشغول به کار هستند، گفت: هنگام هزينه کرد، دستگاهها مي‌تواند ديدگاههاي ديوان محاسبات را در نظر بگيرند چرا که ما در شرکتهاي دولتي حسابرسي‌هايي انجام مي‌دهيم.
 
مصباحي‌مقدم تصريح کرد: سهم دولت از سرمايه‌گذاري در ايران سهم بزرگي است بنابراين، رسيدگي به همه هزينه‌ها و درآمدها نياز به دقت زيادي دارد.
 
رئيس کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درادامه اظهار داشت: مجلس بودجه سالانه را تصويب مي‌کند و در اين ميان مي‌تواند در آن تغيير و تحول ايجاد کند که اين تغييرات بايد در قالب برنامه پنجم انجام شود، اما آنچه مبناي دولت است قانون و نظارت مجلس است.
 
وي اضافه کرد: اميدوارم برگزاري اين نشستها و افزايش نظارت و شفافيت بودجه و سلامت دستگاههاي اجرايي و جلوگيري از هرگونه سواستفاده و تخلف شود و همچنين زمينه براي تبادل تجربيات کشورها را فراهم کند.
 
مصباحي‌مقدم همچنين، با بيان اينکه ما در رسيدگي قضايي به تخلفات اقدام به تشکيل دادستاني کرديم، تصريح کرد: اين موضوع منجر به تهيه تفريغ بودجه مي‌شود و مجلس نيز پس از رسيدگي اقدام به قرائت آن در صحن مي‌کند.
 
وي اظهار داشت: همچنين مردم از طريق رسانه‌ها در جريان موضوع قرار مي‌گيرند، چراکه اين مسئله به شفافيت و افزايش اعتماد ملي به عملکرد دولت و مجلس مي‌شود.
 
وي گفت: اميدوارم اين همکاريها موجب ارتقاي فعاليتهاي ديوان محاسبات و بهبود شرايط کشور شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: محاسبات ، نظارت ، درآمدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار