نزدیکی شکل نمایی مستند نسبت به حقیقت برای فیلم‌ساز جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر است.

 "نوید میخک" مستندساز، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص حضور خود در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران گفت: جوان‌ترین کارگردان جشنواره سینما حقیقت هستم که دارای پیشینه‌ی تئاتر بوده و با توجه به علاقه‌مندی به سینمایی مستند اولین فیلم خود را تحت عنوان "مار و سیا" ساختم.
 
وی افزود: با فیلم "ماروسیا" در چند جشنواره بین‌المللی شرکت کردم که حضور در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت یکی از آن جشنواره‌هاست.
 
"میخک" درخصوص قصه‌ی این مستند اظهار داشت: "ماروسیا" درباره بانوی 93 ساله‌ ارمنی است که طی تحقیقات یک محقق جوان با او آشنا می‌شود و با همدیگر تصمیم می‌گیرند یک تئاتری را برای آخرین بار در زندگی این بانو به صحنه ببرند که با توجه به مشکلاتی این اتفاق شکل نمی‌گیرد.
 
وی درخصوص پیام این مستند بیان کرد: تماشاگر با تماشای این مستند به نتیجه و شناختی از زندگی می‌رسد.
 
"میخک" عنوان کرد: به سینمایی داستانی و مستند بسیار علاقمند هستم ولی سینمایی مستند سینمایی است که با وجود جنبه‌ی شکل‌گیری ذهنی برای فیلم‌ساز باعث می‌شود مستندساز با یک پیشینه‌ی محکم و قوی به سینمای داستانی روی بیاورد.
 
وی درخصوص سینمایی مستند گفت: چون سینمایی نسبت به سینمای داستانی امکانات ساده‌تر، و نیروی کمتری را می‌طلبد به همین دلیل باعث می‌شود فیلم‌ساز با شور و اشتیاق بیشتری سراغ آن برود.
 
وی افزود: شکل سینمایی مستند نسبت به حقیقت نزدیکتر است و به همین دلیل برای ادامه‌ی کار فیلم‌ساز جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خیلی از فیلم‌سازان بزرگ کار خود را از سینمایی مستند آغاز کردند و با توجه به تجربیات خود در سینمایی مستند، به مرور در آثار داستانی خود موفق‌تر عمل کردند.
 
وی عنوان کرد: امیدوارم روزهای خوبی برای مستندسازان و سینمایی مستند به وجود بیاید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار