مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 82 درصد هدف مالیاتی استان، محقق و 18درصد از برنامه پیش بینی شده عقب هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منطقه اصفهان، مراد امیری با حضور در سیمای مرکز اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر70 درصد درآمدهای مالیاتی استان توسط اشخاص حقوقی و شرکت‌های بزرگ پرداخت می‌شود.: می‌توان گفت که 80 درصد از 70 درصد یاد شده توسط 10 شرکت و واحد اقتصادی بزرگ استان همانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی پرداخت می‌شود.

وی درباره سهم سایر بخش‌ها در پرداخت مالیات در اصفهان، گفت: در صورتی‌که پرداخت مالیات در استان را 100درصد فرض کنیم سهم مشاغل و اصناف10درصد و سهم حقوق بگیران نیز 10درصد است.

مدیر کل امور مالیاتی استان، موضوع افزایش مالیات بخش اصناف را نپذیرفت و افزود: در حوزه مشاغل و اصناف در هشت ماهه سال جاری نه تنها به میزان درآمد سال گذشته نرسیده‌ایم بلکه تنها 70درصد میزان سال گذشته، مالیات اصناف را از آنها دریافت کرده‌ایم.

وی درباره نحوه ممیزی دفاتر مالیاتی تولید کنندگان در شرایط رکود، عنوان کرد: در حوزه صنعت تمام سعی همکاران بر این است که دفاتر آنها مورد پذیرش قرار گیرد که مطابق آمارهای موجود در حال حاضر90درصد دفاتر مالیاتی تولید کنندگان مورد پذیرش قرار گرفته است. هر موئدی مالیاتی مکلف است دفاتر مالیاتی و درآمدی خود را به اداره مالیات ارایه دهد که میزان مالیات او نیز بر همین اساس محاسبه می‌شود.

امیری تصریح کرد: در صورتی‌که به این تکلیف قانونی عمل نشود ممیز مالیاتی بر اساس شواهد و سوابق مالیاتی فرد، اطلاعات درآمدی را استخراج و مالیات را محاسبه می‌کند. شرایط سخت اقتصادی در نحوه تعیین مالیات اثرگذار است و موئدی بر اساس شرایط اقتصادی، مالیات را محاسبه می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مالیات ، اصفهان ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.