تیم ملی بزرگسالان مردان کشورمان از امروز یکشنبه 1392/9/24 در اردوی تدارکاتی خود واقع در تالار فدراسیون حاضر خواهد شد تا تمرینات را زیر نظر رافائل کاستلو سرمربی اسپانیایی تبار خود آغاز نماید.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سايت رسمي فدراسيون هندبال، تیم ملی بزرگسالان مردان کشورمان از امروز یکشنبه 1392/9/24 در اردوی تدارکاتی خود واقع در تالار فدراسیون حاضر خواهد شد تا تمرینات  را زیر نظر رافائل کاستلو سرمربی اسپانیایی تبار خود آغاز نماید. برای آمادگی هرچه بیشتر این تیم فدراسیون کشورمان از تیم ملی ترکیه برای حضور در ایران و انجام دوبازی دوستانه دعوت کرده که براساس برنامه اعلام شده طی روزهای ششم و هفتم دی دوبازی بین تیمهای ملی ایران و ترکیه انجام خواهد شد.

اما برای اینکه حریف بازی دوستانه خود را بهتر بشناسیم باید گفت: این تیم هم اکنون در رده سی و یکم جدول جهانی قرار دارد و 21 رده نسبت به کشورمان بالاتر است. مردان هندبال ترکیه در راه صعود به رقابتهای 2014 قهرمانی هندبال قاره اروپا که در سال 2014 قرار است به میزبانی دانمارک برگزار شود در مرحله اول مقدماتی موفق شدند بالاتر از استونی و مالت و لتونی به دور بعدی صعود کنند اما در مرحله دوم با شکست های سنگین مقابل تیمهایی چون نروژ، فرانسه، لیتوانی از صعود به جمع 16 تیم نهایی باز ماندند. این تیم هم اکنون در گیر رقابتهای مقدماتی جهانی 2015 قطر می باشد که در دوبازی اول خود به ترتیب 26بر20  و 23بر20 مقابل فنلاند و لیتوانی مغلوب شده است.

گفتني است؛ در لیگ برتر هندبال مردان این کشور هم 14 تیم حضور دارند که تا پایان هفته دوازدهم  تیم بشیکتاش  با 22 امتیاز در صدر قرار دارد.قدرت بدنی بالا از فاکتورهای قابل ذکر این تیم است.

لازم به ذکر است، فدراسیون هندبال این کشور 37 سال پیش یعنی در سال  1976 تاسیس شده است.یاسر سویم اولین رئیس فدراسیون هندبال این کشور بوده است و ریاست فعلی فدراسیون هندبال ترکیه بر عهده آقای بلال ایوبوغلو می باشد.تیم ملی مردان ترکیه تا به حال موفق به حضور در جمع نهایی  مسابقات قهرمانی اروپا و جهان نشده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هندبال ، فدراسیون ، مردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار