ادامه پيامدهاي بحران اقتصادي و مالي در انگليس باعث شده است پديده گروگذاري اشياء قيمتي در بنگاههاي مالي و دريافت وام در اين کشور افزايش يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ ادامه پيامدهاي بحران اقتصادي و مالي در انگليس باعث شده است آن  دسته از انگليسي هاي داراي درآمدهاي محدود و حتي از طبقه متوسط به بنگاههاي مالي مراجعه کنند تا در مقابل گروگذاري اشياء قيمتي خود از آنها وام دريافت کنند.

مينه حربلو گزارشگر شبکه الجزيره در لندن در گزارشي در اين خصوص گفت: برخي انگليسي ها احساس ننگ و عار مي کنند زيرا تنگ دستي کار آنها را به جايي رسانده است که اشياء قيمتي شخصي خود را مي فروشند يا آنکه گروگذاري مي کنند.

گزارشگر الجزيره با اشاره به يک دختر گفت اين دختر يک قطعه از طلاي خود را براي دريافت وام به گرو گذاشت اما از گفتگو با الجزيره و اظهار نظر خودداري کرد. حربلو گفت : آنهايي که در اين بنگاه کار مي کنند هر روز داستانهاي مختلفي در اين خصوص نقل مي کنند که در همه اين داستانها نيز يک چيز مشترک است و آن بدي اوضاع مالي است.

آلکس فوربو نايسلي رئيس بنگاه گروگذاري و وام گفت:« ما داستانهاي زيادي از مشتريان خود مي شنويم. مهم ترين اين داستانها اين است که اوضاع مالي رو به بدتر شدن است. ما براي آنها آخرين پناهگاه محسوب مي شويم زيرا آنان به ما پناه مي آورند و طلاهاي خود را به گروگان مي گذارند و در مقابل آن وام دريافت مي کنند تا پول قبضهاي مختلف را بپردازند يا براي کودکانشان هداياي  عيد خريداري کنند.»گزارشگر الجزيره گفت اين بنگاهها از زمان بحران مالي سال 2008ميلادي رونق گرفته اند و به مشتريان به اندازه نصف ارزش گروها وام مي دهند و حدود هشت درصد سود نيز ظرف شش ماه دريافت مي کنند.

برخي مي گويند اين يک راهکار فوري براي مشکلات مالي آنهاست. گزارشگر الجزيره سپس به بخشي از طلاهاي به فروش گذاشته اشاره کرد که صاحبانشان چون نتوانسته اند وامي را که گرفته اند باز پس دهند به گرو گذاشته شده است. راي پري مدير اتحاديه هاي بنگاههاي مالي گفت:« مشتريان جديد از طبقه متوسطي هستند که وضع خوبي دارند و همچنين از پيمانکاران کوچکي هستند که براي دريافت وامهاي بانکي به خاطر بحران مالي با مشکل مواجهند. معمولا مشتريان ما از فقرايي بودند که حسابهاي بانکي ندارند يا آنکه درآمدهاي اندکي دارند.»

گزارشگر الجزيره گفت : به نظر مي رسد تا زمانيکه عده اي هستند که به خدمات اينگونه بنگاههاي مالي به شدت نياز دارند اين نوع بنگاههاي مالي به اين زودي ها بسته نخواهد شد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار