نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، عباس آباد و رامسر گفت: غرب مازندران به داشتن مرکبات مشهور است و 30 هزار هکتار از اراضی سه شهرستان عباس آباد،تنکابن و رامسر در زیر کشت مرکبات قرار دارد.

شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ افزود: با توجه به تراکم جمعیتی غرب مازندران و پایین بودن نرخ مرکبات ،محصول جایگزینی هم وجود ندارد تا مردم به کشت آن روی بیاورند و کشت کیوی نیز بر اساس سیاست دولت صورت نگرفته بلکه بصورت خودجوش مردم به سمت کشت آن رفتند که این محصول نیز بازارهای خارجی خود را می طلبد و در خصوص نگهداری آن نیز نیاز به سردخانه بود که با واگذاری تسهیلات کم بهره توانستیم تا حد توان در منطقه این سردخانه ها را ایجاد کنیم.

وی از سهمیه ذخیره سازی مرکبات غرب مازندران به میزان 9 هزار تن خبر داد و تصریح کرد : قیمت خرید آن تا هفته آینده اعلام می شود.

نماینده مردم منطقه در خانه ملت اضافه کرد : سیاست های اتخاذ شده در بحث کشاورزی باید به طور کامل حمایتی باشد زیرا هزینه تولید آن با هزینه فروش مطابقت نمی کند.

وی از وجود دلالان و ندیده گرفتن آنان توسط عوامل نظارتی کشور انتقاد کرد و گفت: در این خصوص و در راستای حمایت از کشاورزان باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد./س
/انتهای پیام
برچسب ها: مرکبات ، غرب ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.