از GPS به طور گسترده در جهان استفاده مي‌شود و يكي از كاربردهاي اين فناوري رهيابي است كه كاربردهاي ابتدايي آن راهنمايي افراد براي رسيدن به مقصد است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌ با راه‌اندازي ماهواره‌هاي GPS امكان‌ رديابي افراد و وسايلي كه از گيرنده‌هاي GPS استفاده مي‌كنند با خطايي در حدود 10 متر در كل كره زمين فراهم شد و به مرور كاربرهاي متعددي در سطح جهان بر پايه اين فناوري شكل گرفت. 

يكي از كاربردهاي اين فناوري، رهیابي است كه كاربردهاي ابتدايي آن راهنمايي افراد براي رسيدن به مقصد است. 

بنابراين گزارش اما بخش مهمي در كاربري هاي اين فناوري،‌ سيستم‌هاي رديابي است كه در سطح جهاني به نام سيستم‌هاي AVL شناخته مي‌شوند. با استفاده از اين سيستم‌ها كه در وسايل نقليه قرارداده مي‌شود مي‌توان موقعيت جغرافيايي وسيله را شناسايي و به يك مركز ارائه كرد. 

ازجمله كاربردهاي مهم اين سيستم در ناوگان حمل و نقل درون شهري،‌ بين شهري‌ و بين‌المللي و سيستم‌هاي توزيع كالا در شهر،‌ به خصوص محصولات لبنياتي و مواد فاسدشدني است. 

انتقال اطلاعات اين دستگاه‌ها به دو صورت off Line ، on Line انجام مي‌شود.

اين گزارش حاكيست: در روش off Line اطلاعات روي يك دستگاه ضبط شده و به محض رسيدن به يك مركز با برقراري تماس با سيم و يا بي سيم  بردكوتاه ( با فناوري بلوتوث، Zigbee، wifi) يا با يك cool disk تخليه مي‌شود. 

و در روش on Line با استفاده از سرويس‌هاي sms و GPRS اپراتورهاي تلفن‌همراه اطلاعات به صورت پيوسته به مركز مخابره مي‌شود.
انتهاي پيام /
 

برچسب ها: کاربر ، اینترنت ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار