مدیر کل دفتر تحقیقات مبارزه با مواد مخدر گفت :علوم اجتماعی در حوزه اعتیاد با فقر و پژوهش روبروست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر، روان گردان ها و پیش سازها صبح امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدیر کل دفتر تحقیقات مبارزه با مواد مخدر، معاون دادستان کل کشور و جمعی از مسئولان وزارت کشور برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.  
 
بر اساس این گزارش حمید صرامی مدیر کل دفتر تحقیقات مبارزه با مواد مخدر با اشاره به روند تحقیقات طی 34 سال گذشته اظهار داشت: در دوره اول این جشنواره به علت عدم برنامه ریزی و سیاست گزاری در حوزه های پژوهشی اعتیاد اقدامات موثری انجام نشده در دوره دوم نیز به علت شرایط جنگ تحمیلی و تعطیلی دانشگاهها اقدام خاصی صورت نگرفت و در دوره سوم نتایج حاصله از پژوهشها به دلیل پایین بودن استانداردهای روانشناسی، محدودیت در انجام پژوهشهای حوزه اعتیاد و نیز در برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها چندان موثر نبود.  
 
وی ادامه داد: اما از دوره چهارم به بعد با فراهم شدن زمینه مناسب و بهبود کیفی و کمی پژوهش و پایین بودن تمایل متخصصین این حوزه کم کم شروع به پیشرفت کرد و در دوره پنجم توجه به موضوع پژوهش در عرصه کاهش تقاضا و تقویت رویکرد شیوع  شناسی و ارزیابی سریع سوء مصرف اعتیاد را داریم.  
 
وی افزود: در دوره ششم نگاه انکار آمیز به اعتیاد شکسته شد و تقویت پشتوانه های علمی و ادبیات تئوری را به دنبال داشت.  
 
صرامی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: مشارکت دانشگاهها و مراکز علمی و نیز بهره گیری از ظرفیتهای علمی و تخصصی کشور در امر مبارزه با مواد مخدر، تشویق و ترغیب محققان، شناسایی، ارزیابی علمی و انسجام بخشیدن به منابع مکتوب در این حوزه،‌ایجاد شبکه ارتباطی با پژوهشگران و نویسندگان، شناسایی خلا های موجود و معرفی اولویت پژوهشی و نیز برپایی نمایشگاه آثار پژوهشی و مطالعاتی امر مبارزه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ها است.  
 
وی ادامه داد: در مجموع 414 اثر در این دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که رشد 31 درصدی آثار ارسالی را به دنبال داشته است.  
 
صرامی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز در علوم اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با فقر پژوهش روبرو هستیم که انتظارات از برگزاری این جشنواره ها را بالا می برد.  
 
شایان ذکر است در پایان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد که بر اساس آن در بخش مقاله خدابخش احمدی، در بخش پژوهش فرزاد جلیلیان و در بخش پایان نامه کارشناسی ارشد فرشید کیهانی به عنوان نفرات اول برگزیده شدند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار