کارشناس سياسي و مقام سابق پنتاگون تاکيد کرد آمريکايي‌ها تحت فشار سعودي‌ها و اسرائيلي‌ها از گروه‌هاي تکفيري حمايت مي‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "مايکل مالوف" گفت به نظر من جبهه اسلامي احتمالا از نظر آمريکايي‌ها چندان خوش آيند نيستند. البته اين گروه، به هيچ روي گروهي ميانه رو به شمار نمي‌رود بلکه گروهي هم داستان با القاعده و النصره است ولي به هر روي به نظر مي‌رسد آمريکايي‌ها اجازه بدهند بشار اسد و دولت وي روي کار باشد و از نظر راهبردي، آمريکايي ها در انتظار نشست ژنو2 و توافقي هستند که با روسيه داشتند.

وي درباره حضور جنگجويان خارجي در سوريه گفت در واقع، شمار جنگجوياني که در سوريه حضور دارند، به 15 هزار نفر مي‌رسد و بر اساس اطلاعات موجود فقط از چچن، بين پنج تا ده هزار نفر راهي سوريه شده اند. اين يکي از چيزهايي است که به شدت مايه نگراني روس‌ها شده است. روس‌ها باور دارند که سعودي‌ها کنترل مستقيمي روي اين چچني‌ها، نه فقط در سوريه بلکه در جمهوري چچن دارند.

وي ادامه داد در حال حاضر چيزي که مشهود است، اين است که آمريکايي‌ها به شدت زير فشار سعودي‌‌ها و اسرائيلي قرار دارند تا از گروه موسوم به "جبهه اسلامي" حمايت کنند. زماني که به ترکيب اين گروه به اصطلاح ميانه رو نگاه مي‌کنيم، مي‌بينيم که اين گروه به هيچ عنوان ميانه رو نيستند. زماني که شروع به حمله به ارتش آزاد که تحت حمايت آمريکا قرار دارد کردند، اين هشداري بسيار جدي براي آمريکايي‌ها بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار