بارش باران و برف در واپسین روزهای پائیزی در استان چهارمحال و بختیاری گرچه باعث بسته شدن برخی محورهای مواصلاتی این استان شد، ولی نشاط و خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان را به دنبال داشت.

سامانه بارشی که از 48 ساعت گذشته در استان فعال شده بود، تمامی نقاط استان را در برگرفت و بارش های این سامانه باعث آبگرفتگی معابر و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان به خصوص در شهرستان کوهرنگ شد.
مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بارندگی های 48 ساعت گذشته استان چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت 13 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.
مهرداد قطره سامانی افزود: بارش های شبانه روز گذشته در کوهرنگ 127.9 میلیمتر، دوآب صمصامی 108.7 میلیمتر، آورگان 80.8 میلیمتر، شهرکرد 40 میلیمتر، بروجن 13.9 میلیمتر، لردگان 49.8 میلیمتر، سامان 27 میلیمتر، اردل 56.3 میلیمتر، شلمزار 59.1 میلیمتر، فارسان 79.6 میلیمتر و سورشجان 66.7 میلیمتر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: ارتفاع برف نیز در کوهرنگ 15 سانتی متر گزارش شده است.
قطره سامانی گفت: سامانه بارشی که هوای استان چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار داده، امشب از این استان خارج می شود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل لغزندگی و مه آلود بودن مسیر به کندی صورت می گیرد.
حمزه رفیعیافزود: محورهای مواصلاتی در شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش برف و کولاک لغزنده و تردد در آنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: گردنه های چری و شاه منصوری شهرستان کوهرنگ که محور ارتباطی شهرکرد را از مسیر منطقه بازفت به استان خوزستان متصل می کند، هم اکنون بازگشایی شده ولی تردد در این محورها با زنجیر چرخ امکانپذیر است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.