رقابت‌های لیگ برتر ‌واترپلو باشگاه‌های کشور با حضور هفت تیم دنبال می‌شود.

محمد هادی بیک رئیس کمیته مسابقات ‌واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازی‌های هفته جاری نسبت به هفته‌های گذشته به مراتب از سطح کیفی بالاتری برخوردار بود این مساله را از امتیازاتی که تیم‌ها در مقابل یکدیگر به دست آوردند را می‌توان متوجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که در بازی حساس و سنگین تیم‌های شهید شهبازی زنجان و ‌چوکاش از داوران با تجربه استفاده نکردند؟ گفت: به طور کلی ایراد به داوری در ورزش به خصوص ‌واترپلو تازگی ندارد مربیان و بازیکنان عادت دارند که  باخت‌های فنی خود را به قضاوت‌های داوران و اشتباهات  آنها ربط می‌دهند.

وی تصریح کرد: من به عنوان ناظر در طول مسابقات لیگ حضور داشته  و عملکرد آنها را به طور کامل زیر نظر
دارم. اشتباهات آنها بسیار اندک است که این امر در روند بازی هیچ تاثیر خاصی نگذاشت و در یک دیدار وقتی قضاوت اشتباهی صورت گیرد جای برگشتی وجود ندارد.

رئیس کمیته مسابقات واترپلو در ادامه اظهار داشت: برخی مربیان علاقمند هستند که بنابه سلیقه آنها دیدار ها قضاوت شود در صورتی که این طور نیست اگر داوران بخواهند این گونه رفتار کنند نمی توان بازیها را اداره کرد. برخی اوقات شاهدیم که مربیان میخواهند یک خطای معمولی را داور خطای اخراج اعلام کندمن دراین خصوص هیچ توجیهی ندارم فقط می‌گویم، نمی شود!

بیک یاد آور شد: ما تنها فدراسیونی هستیم که پس از تغییراتی که از سوی فدراسیون جهان رخ داد چهار جلسه کلاس توجیهی تشکیل دادیم و به طور کامل و فنی داوران را با قوانینی جدید آشنا کردیم، البته من پیش از شروع مسابقات لیگ با مربیان جلسه‌ای داشتم و در این خصوص با آنها هم صحبت کردم.

وی گفت: در طول مسابقات لیگ، به عنوان ناظر به عملکرد داوران نمره و امتیاز را میدهم اگر در یکی از قضاوت های آنها مشکلی باشد بعد از پایان کوارتر از داوران در خصوص تصمیمی که دریک مورد بازی گرفته ام توضیح می خواهم اگر بتوانند پاسخ قانع کننده ای داشته باشند که هیچ در غیر این صورت آنها را توجیه فنی می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایراد ، عملکرد ، ربط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار