دو عارضه پوستی شایع وجود دارد که شاید از نظر مردم عادی به یک شکل ظاهر شود ولی تشخیص و درمان آنها توسط پزشک متخصص امکان‌پذیر است.

منصور نصیرکاشانی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: این دو بیماری پوستی شاید از نظر مردم عادی به یک شکل ظاهر شود و تشخیص آن برای آنها یکی باشد ولی توسط پزشک متخصص قابل تشخیص و درمان است. 

وی در ادامه افزود: سیرنگوما یک نوع تومور خوش خیم است که از مجاری غدد اینترا درمال منشا می‌گیرد و غالبا در زنان و در سنین بلوغ رخ می‌دهد و در آن مجرای عرق دچار التهاب می‌شوند ولی در آکنه که از شایع‌ترین بیماریهای پوستی است و در نتیجهٔ انسداد مجاری غدد چربی پوست ایجاد می‌شود و سپس با افزوده شدن التهاب و عوامل میکروبی شدت می‌گیرد. 

این متخصص تصریح کرد: عوامل بروز این دو بیماری در افراد متفاوت است و همچنین، سن و سال هم در آنها نقش دارند، آکنه در افراد جوان‌تر بیشتر وجود دارد ولی به طور معمول سیرنگوما در افراد سن بالا‌تر بروز می‌کند. 

این متخصص علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: اگرچه سیرنگوما یک تومور خوش خیم و شایع است اما درمان موثری برای آن تاکنون وجود نداشته است و در بعضی از موارد از لیزر می‌توان برای بهبود آن کمک گرفت. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، پوست ، سیرنگوما ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار