در پی بروز توفانهای شدید شن، چند روز گذشته در ریگان، ستاد بحران این شهرستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان گفت: توفانهای شدید شن خسارات زیادی به بخشها وزیر ساختهای شهرستان وبیشترین خسارت را به کشاورزی ریگان وارد کرده اند.

محمد صادق داد الله پور افزود: این توفانهای شدید شن باعث مدفون شدن تعدادی از مزارع گندم وجو وباغات نخیلات در زیر شن شده اند و بیش از 3میلیارد ریال خسارت به کشاورزان وارد شده است .

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: این توفان همچنین باعث مسدود شدن تعدادی از دهانه های پل شده است که اداره راه وشهرسازی برای بازگشایی آنها اقدام کند .

دادالله پور افزود: با توجه به اینکه به فصل بارندگی ها در این شهرستان نزدیک میشویم ادارات مربوط برای ترمیم سیل بندهای شهرستان اقدام کنند .

فرماندار ریگان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از شهرستانهای زلزله خیز است ، تعدادی از واحدهای مسکونی خشت وگلی وجود دارد که این واحدها در کنار واحدهای مسکونی مقاوم می باشند و جان شهروندان را تهدید می کند .

مجید اعتمادی افزود: بعد از زلزله بم تا کنون ستادهای بازسازی وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 15500واحد مسکونی در این شهرستان ساخته اند.

در این جلسه مقرر شد از ساخت وساز در حاشیه رودخانه ها جلوگیری وجهاد کشاورزی برای احیای تعدادی از قنوات شهرستان اقدام کنند./س

برچسب ها: بحران ، ریگان ، خسارات ، توفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.