رییس سازمان لیگ دوچرخه‌سواری کشورمان گفت: مسابقات لیگ برتر دوچرخه‌سواری در حوزه‌های سرعت و استقامت در اواخر اسفندماه برگزار خواهد شد.

محمود وفایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: لیگ 93 دوچرخه‌سواری به دلیل رویدادهای مهم ورزشی مثل المپیک جوانان و قهرمانی آسیا و مسابقات آسیایی گوانجو با شرایط متفاوت و در اواخر اسفندماه 92 برگزار می‌شود تا ما بتوانیم هر چه زودتر برنامه‌هایمان را برای تشکیل اردوهای تیم ملی هماهنگ کنیم.

وی در خصوص تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در دور بعدی رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک گفت: طبق سال گذشته 12 تیم در لیگ برتر حضور خواهند داشت که در بخش پیست و جاده رکاب خواهد زد، و در لیگ دسته یک نیز بستگی بر اعلام تیم‌ها دارد و معمولاً مانند سال‌های گذشته 18 تا 20 تیم در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

وفایی در ارتباط با حضور دانشگاه آزاد در این دوره از لیگ پس از یک سال جدایی بیان کرد: صحبت‌هایی با دادکان رییس دانشگاه آزاد تربیت بدنی شده است و وی تمایل خود را برای شرکت در این مسابقات نشان داده است و خواستار آن هستند که از بین دانشجویان دانشگاه خود رکابزن به مسابقات لیگ برتر بفرستند.

وی افزود: ما هم فراخوانی را برای اعلام آمادگی دوچرخه سواران فرستاده‌ایم و پس از گزینش افراد، بهترینشان را انتخاب خواهیم کرد.

رییس سازمان لیگ دوچرخه سواری در خصوص نحوه انتخاب ملی پوشان برای مسابقات آسیایی گفت: برای انتخابی تیم ملی طبق رنکینگ جهانی و امتیازات رکابزنان در مسابقات لیگ، قهرمانی آسیا و مسابقات تک مرحله‌ای آنها را انتخاب می‌کنیم و در اردوهایمان دعوتشان می‌کنیم و در اردو سرمربی از ورزشکاران تست‌های مختلف آمادگی در جنبه‌های تکنیکی و تاکتیکی می‌گیرد و در بخش‌های استقامت و کوهستان نیز بعد از گذراندن دوره‌های آمادگی به اردوی نهایی دعوت می‌شوند و تمرینات تخصصی خود را انجام می‌دهند.

وفایی در خصوص جلسه امروز برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصریح کرد: 12 مربی داخلی در جلسه امروز حضور داشتند و رزومه و برنامه‌های خود را ارائه دادند که کمیته فنی نظرات خود را در خصوص این 12 مربی اعلام خواهد و در کنار آنها نیز رییس فدراسیون با یک مربی فرانسوی به نام سباستین دالاس در این هفته مذاکراتی را در تهران انجام خواهد داد که پس از توافق نهایی به عنوان سرمربی تیم ملی در بخش‌های سرعت و استقامت خواهد شد.

وفایی در ارتباط با مشخص شدن تست دوپینگ ملی‌پوش دوچرخه‌ سواری خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن تست دوپینگ پراش حواشی به وجود آمد و شبهاتی ایجاد شد مبنی بر اینکه ریاست قبلی فدراسیون از دوپینگ ملی‌پوشان مطلع بوده و آنها را به مسابقات آسیایی می‌فرستاده است.

وی در ادامه گفت: این جریانات بسیار مهم است و تا زمانی که مستنداتی ارائه نشده باشد دو طرف قضیه مسئول هستند و اگر اثبات شود بسیار قابل تأمل است که چرا مسئولین با علم به این موضوع اجازه حضور ورزشکاران را به مسابقات آسیایی و جهانی دادند و چرا مسئولین چنین کار زننده‌ای را انجام دادند.

انتهای پیام/  
برچسب ها: وفایی ، لیگ ، سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار