حوزه it و ict از حوزه های پر اشتغال است و باید بستری مناسب جهت اشتغال فارغ التحصیلان این رشته فراهم نمود.

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در محل سورنا ستاری رئیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت‌های دانش بنیان زمینه‌هایی در جهت اقتصاد دانش بنیان را فراهم می‌کنند و محور اصلی توسعه بخش دانش بنیان اشتغال حوزه it و ict است.
 
وی عنوان کرد: در یک فرصت هزار روزه ی معاونت علمی و فناوری قصد داریم قطب فناوری را مطرح کنیم و در حوزه‌های نرم افزاری هم در پارک فناوری پردیس برنامه‌های زیادی خواهیم داشت.

 وی اظهار داشت: هدف ما سرمایه گذاری است که بتوانیم فارغ التحصیلان نخبه را از طریق این مراکز جذب کنیم تا دانش آن‌ها به عمل و اقتصاد کشور و زندگی شخصی مردم تاثیر خود را نشان دهد.
 
وی همچنین در خصوص فاز دوم پارک فناوری پردیس گفت: برای توسعه این پارک معاونت جهت سرمایه گذاری باید نظامی مستقر سازد تا درصد ایده‌های تجاری سازی را افزایش دهد و با کمترین هزینه به بهترین نتایج برسیم.

 دکتر سورنا ستاری در حاشیه نشست مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره حمایت‌های این معاونت از شرکت های دانش بنیان افزود: در این زمینه هماهنگی هایی با دستگاه های مختلف صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بازار مناسبی برای محصولات دانش بنیان در حوزه ICT‌ در کشور ایجاد شود.

وی به مصوبه اخیر بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و در این باره توضیح داد: بر این اساس در صورتی که مخترعان 45 درصد در اجرای پروژه های تحقیقاتی و اختراعات مشارکت داشته باشند می توانند جزء برگزیدگان مسابقات علمی باشند و به عضویت بنیاد ملی نخبگان در آیند.

ستاری یادآور شد: در گذشته میزان مشارکت مخترعان در اجرای پروژه ای 35 درصد تعیین شده بود.


بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی به 800 میلیارد تومان در سال آینده افزایش می یابد
 

دکتر سورنا ستاری روز پنجشنبه در حاشیه‌ی نشست مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: بودجه سال 93 معاونت علمی و فناوری، 15 تا 20 درصد رشد خواهد داشت.

وی گفت: مقرر شده است تا بیش از 500 میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد.

ستاری اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که با بودجه‌های جانبی، بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی به 700 تا 800 میلیارد تومان در سال آینده افزایش یابد.

وی گفت:تا قبل از سال که بودجه صد میلیون است به محض تمام شدن با تاکیید رئیس جمهور دوباره بودجه ای یه معاونت علمی و فناوری اختصاص خواهد یافت.


ستاری، رئیس معاونت علمی و فناوری در حاشیه نشست مشترک در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: یکی از راه‌های اشتغال نخبه‌ها توسعه در حوزه ICT است و امیدواریم که اشتغال مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: همکاری‌های تنگاتنگ در هیات دولت و نظارت مستقیم و هماهنگی‌هایی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نفع فارغ التحصیلان جوان خواهد بود. وی در ادامه توضیح داد: سرمایه گذاری در پارک به توسعه بخش خصوصی شرکت‌های دانش بنیان کشیده خواهد شد.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: اشتغال ، تحصیل ، فناوری ، پردیس ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارشدIT
۱۴:۲۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
آقا یعنی چی؟
چرا هر جا اسم شغل و کار میاد همش اسم نخبه هاست.
پس من و امثال من که این همه زحمت کشیدن و درس خوندن و مدرک گرفتن چی؟