"بیماری افسردگی" از جمله بیماری‌هایی است که حتما باید به موقع درمان شود در غیر این صورت مشکلات و گرفتاری‌های زیادی را برای شخص بوجود می‌آورد.

لیلا موسی زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هر کسی در هر سنی با هر جنس و نژادی و یا حتی وضعیت اجتماعی ممکن است به افسردگی مبتلا شود.

وی افزود: معمولا در بعضی از بعضی موارد بیماری این افراد قابل تشخیص نیست و افسردگی‌شان درمان نشده باقی می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که افسردگی درمان نشود، کیفیت زندگی به شدت کاهش می‌یاد و در نهایت خطر خودکشی را هموار می‌سازد.

وی در خصوص درمان به موقع گفت: در صورت مشاهده علائم افسردگی بایستی فرد به دنبال درمان باشد، چرا که شانس درمان، سریع‌تر و بیشتر می‌شود.

وی افزود: "افسردگی" حتی در کودکان نیز رخ می‌دهد اما تشخیص آن بسیار دشوار است و در نوجوانی ممکن است افسردگی به علت تغییرات هورمونی پدیدار شود.

وی اذعان داشت: افراد بایستی توجه داشته باشند که خودسرانه از دارو برای درمان استفاده نکنند، چرا که مصرف برخی داروها با یکدیگر ممکن است کشنده نیز باشد.

وی در خاتمه گفت: بر اساس تاریخچه این بیماری، شدت و ماهیت افسردگی نوع دارو توسط پزشک انتخاب می‌شود و در مورد رژیم غذایی و تداخلات دارویی توضیحات لازم نیز به بیمار داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار