آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که بهترین روش برای حفاظت این کشور از تهدیدهای خارجی اجرای برنامه‌های جاسوسی است که اطلاعات مربوط به میلیاردها تلفن و اینترنت را در سراسر جهان جمع‌آوری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال کیث الکساندر، رییس ‌آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن درخواست از کمیته قضایی سنا برای عدم لغو طرح‌های جمع‌آوری گسترده اطلاعات، هشدار داد که تهدیدها در سطح بین المللی و خصوصا در عراق و سوریه در حال گسترش است و "خطر غیرقابل قبولی" علیه آمریکا ایجاد می‌کند.

الکساندر با اشاره به رابطه میان تهدیدات تروریستی خارجی و حمله بالقوه علیه آمریکا گفت: چطور ازربط این مسایل به یکدیگر مطلع شویم. راه دیگری برای اطلاع از ربط این مسائل به جز روشی که ما می‌دانیم، وجود ندارد. خارج کردن طرح‌های جمع‌آوری اطلاعات از روی میز قطعا روشی نیست که ما باید در پیش بگیریم.

وی همچنین اعلام کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا از مذاکره با شرکت‌های فناوری آمریکا برای پیدا کردن راه حل بهتر بدون تخطی از معیارهای امنیتی استقبال می‌کند.

الکساندر تصریح کرد: این مساله مانند روی لبه تیغ راه رفتن است؛ کنار گذاشتن این طرح ملت را ناامید می‌کند. جمع آوری گسترده داده‌های مخبراتی برای نظارت بر ارتباط تلفنی میان مظنونان تروریست ضروری است. راه دیگری برای برای وصل این نقطه‌های مظنون نمیشناسم.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار