هشتاد درصد تصميمات اعمال شده براي اعمال مديريت در بانکها و بيمه‌هاي واگذار شده به بخش خصوصي توسط سهامداران بلوکي اعمال مي‌شود.

پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: دولت در  تصميم‌گيري بانکها و بيمه‌هاي واگذار شده تنها مداخله‌کننده نيست بلکه تکليف مديريت در نهادهايي که دولت بخش عمده سهام خود را واگذار کرده صرفا براساس نظر تمام سهامداران انجام مي‌شود.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي تصريح کرد: يکي از ايرادات وارده به طبيعت بورس اين است که سهامداران خرد نمي‌توانند به تنهايي براي تصميم‌گيريهاي مهم در رابطه با عملکرد دستگاههاي واگذار شده مانند بانکها و بيمه‌ها تصميمات لازم را اعمال کنند بلکه اين سهامداران بلوکي هستند که اقدام به اعمال مديريت در بانکها و بيمه‌هاي واگذار شده به بخش خصوصي مي‌کنند.

پوري‌حسيني با بيان اينکه معمولا در مورد واگذاريهاي بزرگ بورس هم به اين صورت نيست که 80 درصد سهام واگذار شده شرکتها به صورت ريز باشد، گفت: اينکه گفته مي‌شود دولت تنها تصميم ‌گيرنده اصلي در مديريت بانکها و بيمه‌هاي واگذار شده به بخش خصوصي است به هيچ عنوان مورد تاييد ما نيست، زيرا دولت هم مانند ساير سهامداران داراي يک حق راي است.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي عنوان کرد: شايد اين موضوع به علت اين باشد که برخي از اين بانکها و بيمه‌هاي واگذار شده بخشي از سهامشان مربوط به سهام عدالت است که در اين خصوص دو سهم مربوط به سهام عدالت و يک سهم جز حق راي دولت محسوب مي‌شود، از نگاه ما سهام عدالت جز بخش خصوصي است.

وي در پايان گفت: در گذشته شايد مديران اين نهادهاي واگذار شده به بخش خصوصي توسط دولت انتخاب مي‌شدند که شايد اين روند در شرايط فعلي انجام شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: سهام ، بیمه ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار