مدیر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: صندوق بیمه بیکاری با 750 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید تقی نوربخش در نخستین نشست خبری خود که به منظور گزارش 100 روزه فعالیت سازمان تامین اجتماعی برگزار شد ، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی 8 میلیون و 600هزار بیمه شده اجباری، 4 میلیون بیمه شده حرف و مشاغل آزاد 2 میلیون و 100 هزار مستمری بگیر و مجموعا 38 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در ابتدای انقلاب 56 سال بوده در حال حاضر به 72 سال رسیده است افزود: اگر سن امید به زندگی افزایش پیدا کند بایستی سن بازنشستگی کاهش یابد اما این موضوع کاهش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال 5هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد ، گفت: در سال 80 که بنده به عنوان هیئت مدیره بودم از 8 هزار میلیارد تومان بودجه این سازمان 3 هزار میلیارد تومان تزریق به ذخایر می شد اما امسال در بودجه سازمان تامین اجتماعی 5 هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به هیئت تحقیق و تفحص گفت: در دوره قبل مجلس تصمیم گرفت تا در سازمان تامین اجتماعی تحقیق و تفحص صورت گیرد و این تحقیق تفحص ربطی به دولت جدید و مدیریت اینجانب ندارد حال آنکه مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی کمال همکاری را با هیئت تحقیق و تفحص داشتند و این امر در کمتر از 6 ماه صورت گرفت.

وی به آغاز به کار دیتا سنتر سازمان تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: راه اندازی این دیتا سنتر پایه ای برای ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی است.

نور بخش در زمینه حل مشکلات دارویی در کشور اضافه کرد: در زمینه حل مشکلات دارویی تزریق منابع انجام شد و در حال حاضر هیچ داروخانه ای از سازمان تامین اجتماعی در کشور طلب ندارد.

وی یاد آور شد: بیمارستانهای دانشگاهی سراسر کشور مطالباتشان تا مرداد ماه پرداخت و به روز شده است.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای ادامه بیمه خبرنگاران و یا اضافه شدن عضو جدید وجود ندارد و بزودی دو شعبه اقماری خانه هنرمندان و شعبه وزارت ارشاد و همینطور شعبه 27 سازمان تامین اجتماعی فقط به خبرنگاران خدمات رسانی خواهند کرد.

مقام عالی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آئین نامه الزام گفت: برای اجرای قانون الزام، الزام وجود دارد چرا که این قانون مصوبه سال 69 است و برای قانون الزام یک سیستم ارجاع داخلی راه اندازی خواهیم کرد اما بیمارستان میلاد آخرین حلقه ارجاع ما خواهد بود.

وی به بیمه 50 هزار کارگر ساختمانی طی دو هفته قبل اشاره کردو اذعان داشت: مقرر بود200 هزار کارگر  ساختمانی تا پایان سال جاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و به همین منظور 900میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که تا اول مهر ماه فقط 300 میلیارد تومان واریز شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و تاکید بر اینکه کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان نیازمند بودجه است یاد آور شد اگر بخواهیم 10 درصد پرداخت از جیب مردم را کاهش دهیم بایستی 4هزار و 500 میلیارد تومان بودجه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به کسری 750 میلیارد تومانی صندوق بیمه بیکاری افزود: در سال 87 150 هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده می کردند که این تعداد طی سالهای 88، 89، 90 و 91 به ترتیب به 166هزار 183 هزار ، 201 هزار و 216 هزار نفر رسیده است.

نوربخش اضافه کرد: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی 56 هزار میلیارد تومان است که این مبلغ به صورت مستمر بابت 3 درصد حق بیمه بیکاری و سهم کارفرمایی رانندگان، کارگران ساختمانی و غیره است که اضافه می شود و این میزان بدهی انباشته رقمی حدود دو برابر بودجه سالانه سازمان تامین اجتماعی است.

نور بخش در خصوص بیمه زنان خانه دار گفت: بیمه زنان خانه دار در دو مدل متفاوت تعریف شده است که اولین مدل در قالب مشاغل آزاد است که بانوان زیر 45 سال با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی می توانند با پرداخت مبالغ 60، 75 و 90 هزار تومان از بیمه بازنشستگی ، بازنشستگی و فوت و بازنشستگی ، فوت و از کارافتادگی بر خوردا شوند و در مدل بعدی نیز با معرفی زنان سرپرست خانوار از سوی نهادهای حمایتی می توانند تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار بگیرند که در این مورد نیز مجموعا 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس بند 95 بودجه سال 92 قید شده 200 هزار نفر از روستائیان عشایر بیمه تامین اجتماعی شوند که در این مورد دولت مکلف شده 100 میلیارد تومان پرداخت کند که این امر به زودی محقق می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کسری ، بودجه ، بازنشستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.