رئيس كل گمرك ايران گفت: سامانه جامع گمركي به صورت آزمايشي از روز شنبه هفته آينده در گمرك تهران به عنوان دومين گمرك عملياتي کشور از نظر حجم فعاليت آغاز به كار مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی بلشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي گمرک ايران ؛ مسعود كرباسيان افزود: قرار است اين سامانه تا پايان دي ماه در همه گمرك ها راه اندازي شود.

کرباسيان گفت : کمک به رونق توليد ، سرمايه گذاري و اشتغال و ايجاد تحرك اقتصادي و بهبود فضاي کسب و كار در اولويت ماست.

وي درباره مدرن سازي گمرك اظهار داشت: وظايف گمرك هاي جهان بسيار فراتر از وظايفي مانند تامين درآمد و حمايت از صنايع و توليدات داخلي است و امور زياد ملي و بين المللي از جمله امنيت و سلامت اقتصاد و جامعه را شامل مي شود. 

کرباسيان گفت : گمرك ايران نيز با توجه به روند روبه شتاب جهاني شدن و تحولات اخير در سطح ملي و بين المللي در زمينه مناسبات تجاري و لزوم حركت به سمت گمرك الكترونيك، تلاش مي  کند همسو با رويكرد برنامه‏هاي توسعه، رشد اقتصادي کشور و سند چشم انداز بيست ساله كشور در كنار ديگر دستگاه ها ، اثرخبشي خود را به حداکثر برساند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: گمرك مسئول اجراي مقررات و قوانين  و همچنين ساده سازي رويه ها و تشريفات گمركي مطابق با استانداردهاي جهاني و سياست هاي سازمان جهاني گمرك است.

کرباسيان تاکيد کرد : سامانه جامع گمركي به منظور شفاف سازي فرآيند تجارت خارجي و ترخيص گمركي و اعمال كنترل هاي دقيق در عين حال ارائه تسهيلات و ساده سازي و روان سازي عمليات گمركي در دستور كار اين سازمان قرار دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار