مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش 37 درصدی ارزش صادرات استان در 8 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مهدی میراشرفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ارزش صادرات صورت گرفته در این مدت را 16 هزار و 56 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این میزان صادرات نزدیک به 648 میلیون دلار برآورد شده است.

وی همچنین از افزایش 95 درصدی صدور اظهارنامه‌ در این بخش خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 9 هزار و 754 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان این مطلب که در حوزه وزن اقلام صادراتی نیز با افزایش 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ایم، افزود: در مدت زمان یاد شده بیش از 621 میلیون کیلوگرم کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

میراشرفی در ادامه، ارزش اقلام صادرات غیرنفتی در این مدت را نیز با افزایش 94 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 13 هزار و 37 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این اقلام نیز نزدیک به 526 میلیون دلار برآورد شده است.

وی وزن اقلام صادرات غیرنفتی را با افزایشی 155 درصدی نسبت به سال گذشته، بیش از 605 میلیون کیلوگرم و تعداد اظهارنامه‌های صادر شده در این بخش را با افزایشی 109 درصدی، 9 هزار و 500 فقره اعلام کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: از کل آمار ارایه شده در زمینه صادرات، هفت هزار و 259 فقره اظهارنامه به وزن بیش از 243 میلیون کیلوگرم و ارزش بیش از سه هزار و 262 میلیارد ریال مربوط به عملکرد گمرک شهرستان ساوه است.

به گفته میراشرفی 40 کشور جهان از جمله آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، ایتالیا، چین، رومانی، یوگسلاوی، سوئد، عمان ، لبنان، مجارستان، مصر، هند و قطر مقصد صادرات استان را تشکیل داده و ماهیان زنده زینتی و لوازم آکواریوم، انواع گل آپارتمانی، گاز سی‌فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی، انواع شیشه و آینه، سیلندر خالی، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، انواع محصولات شیمیایی، کاشی و سرامیک، انواع عایق های حرارتی و رطوبتی، کشمش و سنگ ساختمانی کار شده از جمله کالاهای صادراتی استان در این مدت بوده‌اند./ش
 
/
برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.