عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رشد موسسات غیرانتفاعی در استان بی رویه است و استان بالاترین رقم موسسات غیرانتفاعی در کشور را داراست.

قاسم احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: افزایش شمار موسسات غیردولتی در مازندران به آن دلیل است که در گذشته اجازه تاسیس دانشگاههای دولتی به استان داده نشده است.

وی اظهار داشت: همچنین رشد موسسات آموزش عالی در کشور قارچ گونه است و اکنون بیش از 4.5 میلیون دانشجو در کشور تحمصیل می کنند که اگر نتوانیم شغل برایشان تامین کنیم، یک تهدید تلقی می شود.

وی عنوان کرد: کمیت در حوزه تربیت دانشجو به گونه ای پیش رفت که بسیاری از دانشجویان ما بیسواد مدرک دار شدند.

احمدی یادآورشد: باید بیشتر به سمت کیفی سازی برویم و دلمان خوش است که دانشگاهی هر سال به تعداد رشته هایش افزوده می شود و در این زمینه بدعمل کرده ایم.

دبیرمجمع نمایندگان مازندران همچنین با اشاره به ادغام برخی وزارتخانه ها از جمله ورزش و جوانان در دولت گذشته بیان داشت: این ادغام کار عاقلانه ای نبوده و اشتباه بوده است.

احمدی یادآورشد: ما اکنون وزارتخانه ها را به جای آنکه تخصصی کنیم، قاطی کردیم و دور هم جمع کرده ایم و ادغام وزارت ورزش و سازمان ملی جوانان سبب شد تا بحث جوانان کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: هر روزی که از ازدواج جوانان با تاخیر مواجه شود این امر یعنی ایجاد مشکل برای کشور.

وی همچنین درباره ادغام مرکز مطالعات رسانه ای کشور نیز گفت: این مجموعه آموزشی و دانشگاهی است و نباید با وزارتخانه ادغام شود و ادغام آن سبب دولتی کردن این مرکز می شود./س

انتهای پیام //

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.