رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: برگه معاینه فنی و زنجیر چرخ خط قرمز امسال پلیس که بر اساس آن خودروها از مبدا کنترل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم رزمایش طرح زمستانی 92 و در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ظرفیت دستگاههای ذیربط اظهار داشت: امسال 43 هزار نفر نیروی پلیس در قالب 10 هزار تیم ثابت و سیار در کنار سایر دستگاهها در اجرای طرح زمستانی مشارکت دارند که نسبت به سال گذشته افزایش 8.5 درصدی در ظرفیت تمامی دستگاهها را داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: در 8 ماهه امسال با همکاری و کمک تمامی دستگاهها آمار سوانح و حوادث کاهش چشمگیری داشته و هزار و 100 انسان کمتر کشته شدند.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به خط قرمز پلیس بیان داشت: برگه معاینه فنی و داشتن زنجیر چرخ خط قرمز پلیس در زمستان 92 خواهد بود با این تفاوت که امسال خودروها از مبدا کنترل خواهند شد و هیچ خودرویی بدون تجهیزات ایمنی اجازه تردد در جاده های کشور را نخواهد داشت.

وی افزود: 97 هزار نفر نیرو در پلیس آماده هستند تا با مشارکت مردم زمستانی ایمن را پشت سر بگذارند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده امسال دومین سال است دستور العمل مشترک با مشارکت تمامی دستگاههای هلال احمر ، راهداری، اورژانس و راهور انجام می شود و مقرر است تمامی دستگاهها نیز تیم های نظارت خود را داشته باشند.

وی با اشاره به سه عامل بیشترحوادث تصریح کرد: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص دادند و پیش بینی می کنیم آمار سوانح تا پایان سال به کمتر از 18 هزار نفر برسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطر نشان کرد: با همکاری و همراهی مردم و تمامی دستگاهها امسال نیز زمستانی ایمن را پشت سر خواهیم گذاشت.

* اجرای طرح توسعه امداد و نجات تا 10 روز آینده

مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به افزایش 25 درصدی ظرفیت نیروها امدادی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: 1200 پایگاه بین شهری و 17 فروند بالگرد امداد ونجات در طرح زمستانی 92 انجام وظیفه می کنند.

مظفر خاطر نشان کرد: تا 10 روز آینده طرح توسعه امداد و نجات اجرا خواهد شد که هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار