کتاب "‌ابن‌سینا پژوهی" به کوشش فاطمه فنا گردآوری و تا چند هفته دیگر منتشر خواهد شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب،‌ "‌ابن‌سینا پژوهی" اثری 856  صفحه‌ای و دربردارنده مجموعه‌‌ی از مقالات، مشتمل بر گفت‌وگو، مقالات تألیفی، ترجمه، تصحیح متون و نسخه‌شناسی است. در میان برخی از مقالات تألیفی و ترجمه‌ها نیز مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای انجام شده است و از جنبه موضوعی هم، مقالات به پنج دسته همچون: فلسفه، منطق، عرفان، پزشکی و موسیقی تقسیم شده‌اند.
 
کتاب "ابن‌سینا پژوهی" به قلم گروهي از پژوهشگران حوزه‌هاي کتابشناسی،منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی و تاریخ علم و موسیقی در معرفي انديشه‌ها و آثار شیخ الرئیس ابوعلی سینا تدوین شده است و ده بخش با عنوان‌های "شرح حال و آثار" ، "گفت و گو"، منطق،  فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی، موسیقی، نسخه‌شناسی و  مطالعات تطبیقی  و در پایان کتاب نیز فهرست انگلیسی مقالات، مقدمه انگلیسی و  چکیده انگلیسی مقالات را شامل می‌شود.
 
این اثر بعد از حدود یک سال و نیم کار، از فراخوان مقاله تا دریافت، هماهنگ سازی، ویرایش و صفحه‌آرایی، چاپ و نشر، به کوشش فاطمه فنا گردآوری شد و تا چند هفته دیگر از سوی انتشارات خانه کتاب روانه بازار نشر می‌شود.  

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار