معاون هماهنگی موسسات غیر‌دولتی‌، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: اشتغال‌های ایجاد شده در بهزیستی خارج از سیستم استخدامی دولتی و‌ در بخش‌های خصوصی بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،فریبا لشکری اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته از سال جاری زمینه اشتغال‌ 690 معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی استان کرمان فراهم شده است.

وی عنوان کرد: اشتغال‌های ایجاد شده در بهزیستی خارج از سیستم استخدامی دولتی و تماما فرصت‌های ایجاد شده در بخش‌های خصوصی بوده است.

لشکری افزود‌: 200 نفر از این معلولان با معرفی به بانک‌های عامل و دریافت تسهیلات فضای کسب و کار متناسب با شرایط جسمی خود را فراهم کرده‌اند.

وی خاطر‌نشان کرد: 50 نفر دیگر از معلولان نیز با دریافت سرمایه کار به صورت بلاعوض صاحب شغل شده‌اند.

معاون هماهنگی موسسات غیر‌دولتی‌، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی کرمان گفت‌: 236 معلول دارای شرایط جسمی کار و فعالیت در واحدهای تولیدی‌، صنعتی و خدماتی نیز با پرداخت بیمه خویش فرمایی‌، پرداخت بیمه کارفرمایی و پرداخت جبران کارایی معلولان از سوی بهزیستی به واحدهای یاد شده مشغول به کار شده‌اند.

لشکری ابراز داشت: تعداد 140 نفر نیز با دریافت کمک هزینه اشتغال در سایر بخش‌ها مانند مشاغل خانگی فعال شده‌اند.

وی افزود: نظارت‌های مداوم کارشناسان حوزه اشتغال بهزیستی و انجام بازدیدهای مستمر و غیر‌مستمر از محل کسب و کار و فعالیت ایشان و برقراری ارتباط و گزارش‌گیری از کار‌فرمایان این افراد‌، برای اطمینان از پایدار بودن شغل ایجاد شده و جلوگیر‌ی از رها کردن فضا‌ی کسب و کار ادامه دارد و‌ طی مسیر فعالیت‌‌، این افراد از مشاوره‌ها و خدمات مددکاری کارشناسان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.