عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مالک اصلی دانشگاه آزاد مردمی هستند که با سرمایه‌های خود در این دانشگاه در تحقق برنامه‌ها و اهدافشان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "عبدالله جاسبی" در سمینار تخصصی برند ملی؛ هویت یک ملت درباره هویت و برند بودن دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در زمان تاسیس و شکل دهی این دانشگاه دو جمله از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به یاد دارم که همین دو جمله پاسخ به افرادی است که در آن زمان و اکنون ایرادهایی را به دانشگاه آزاد اسلامی گرفته و می‌‌گیرند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: «این دانشگاه که به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شده در همه جا باید توسعه یابد» این سخن پاسخی است به کسانی که درباره توسعه دانشگاه به ما می‌گرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از ارتباط‌ها به دانشگاه آزاد درباره آسیب‌ رساندن به بافت شهرها به دلیل توسعه آن بود اما به اعتقاد من دانشگاه آزاد تحول تغییر بافت شهری را جلو انداخت.

جاسبی تصریح کرد: مشکل این افراد این است که آنها نگرانند که سطح آگاهی مردم افزایش یافته و اینکه کورکورانه بسیاری از مسائل را نخواهند پذیرفت.

جاسبی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری‌شان به حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی که وزیر فرهنگ و ارشاد وقت بود اشاره و تصریح کرد: در آن زمان در رابطه با مشکلی نامه‌ای را به رئیس‌جمهور نوشتم و ایشان طی پی‌نوشتی به وزیر ارشاد تاکید کرد دانشگاه آزاد اسلامی بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری در جهان است تصریح کرد: تنوع در گروه‌های آموزشی، رشته‌های تحصیلی، مقاطع و تعداد واحدهای دانشگاهی مسائلی است که باید در این دانشگاه مدنظر قرار دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مالک اصلی دانشگاه آزاد مردمی هستند که با سرمایه‌های خود در این دانشگاه در تحقق برنامه‌ها و اهدافشان کمک کرده‌اند حالا باید دید آیا این اقدام عملی پسندیده است یا عیب و ایراد؟!

جاسبی ادامه داد: برخی این مسئله را به عنوان اهرم فشار علیه ما به حساب آوردند اما آنچه که مسلم است این است که این دانشگاه از ابتدا تاکنون در ردیف بودجه دولتی قرار نداشته و ندارند.

جاسبی به عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ریاست وی در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: برای اولین بار در شورای اجرایی این اتحادیه به عنوان عضو از ایران پذیرفته شدم و در مدت 20 سال سابقه آن 5 دوره عضو شورای اجرایی و سه دوره ریاست شورا را برعهده داشتم این در حالی است که با وجود اینکه بسیاری از دانشگاه‌های ایرانی بعد از دانشگاه آزاد عضو این اتحادیه شدند اما کسب نکردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد توانسته در 30 سال گذشته به طور مرتب سیر تکاملی را کسب کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه‌های دولتی، نیروهای متخصص و ائمه جمعه توانستیم در توسعه کمّی و کیفی دانشگاه گام برداریم و این دانشگاه باید به معتبرترین دانشگاه‌های در جهان تبدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، برند ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار