طالبیان با بیان این که پوشش دهی خدمات "فوریت‌های پزشکی" در حوادث ترافیکی ۵۷ درصد است گفت: که درصد پوشش خدمات اورژانس در راه هاي اصلی ۸۴ درصد، راه هاي فرعي ۲۰درصد، در آزادراه ها ۱۰۰ درصد و در بزرگراه ها ۹۰ درصد است.

دکتر محمد تقی طالبیان  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:در ۱۰۰ روز كذشته ( ۲۰ مرداد لغایت ۳۰ آبان) ۱۸۰۰۰ ( با احتساب اضافه کار) تکنسین "فوريتهاي پزشكي" جهت خدمت رسانی به هم میهنان در ۸۱۰ پایگاه شهری، ۱۲۷۴ پایگاه جاده ای و در کل ۲۰۸۴ پایگاه اورژانس ۱۱۵ مستقر بودند تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومین امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آن ها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل نمایند.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما حوادث ترافيكي اولين علت بار بيماري ها و دومين علت سال هاي از دست رفته عمر مي باشد. این امر، نشان دهنده اهمیت امداد رسانی در این حوادث، جهت به حداقل رساندن بار جاني است، لذا میزان پوشش دهی خدمات اورژانس در حوادث ترافیکی یکی از شاخص های ارزشمند، جهت ارزیابی نحوه عملکرد اورژانس است. در حال حاضر میزان پوشش دهی خدمات
فوریتهای پزشکی در حوادث ترافیکی ۵۷ درصد بوده این در حالی است که درصد پوشش خدمات اورژانس در راه هاي اصلی ۸۴ درصد، راه هاي فرعي ۲۰درصد، در آزادراه ها ۱۰۰ درصد و در بزرگراه ها ۹۰ درصد است.

طالبیان با بیان این که حضور حداقل ۳۰۴۰دستگاه آمبولانس زمینی، ۵۶ ناوگان اتوبوس آمبولانس، ۵ فروند بالگردامداد هوايي و ۳ شناور دریایی منجر به انجام ۵۶۸۷۶۷ مأموریت در سراسر کشور شده است عنوان کرد: با توجه به اعتبارات سال ۹۲، براي حفظ شرايط موجود در سراسر كشور ۱۵۰ ميليارد تومان كمبود اعتبار داريم كه در صورت عدم تامين اعتبارات،‌پايگاه ها تعطيل خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.