فوق تخصص گوارش اطفال گفت : بيشترين موارد مرگ در مواقع فوريت هاي اورژانس هاي اطفال ، مربوط به مراجعات تشنج كودكان است .

دكتر علي اكبر سياري فوق تخصص گوارش اطفال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه كودكان بزرگترين گروه در كشور مي باشند گفت : در همه كشور ها و دولت ها سرمايه گذاري هاي بسياري براي سلامت كودكان برنامه ريزي شده و سوبسيد پرداخت مي كنند .

دكتر سياري بيشترين موارد مرگ در مواقع فوريت هاي اورژانس هاي اطفال را مربوط به مراجعات تشنج دانست و يادآور شد : 10 تا 15 درصد كودكان دچار تشنج مي شوند كه در جريان تب نيز 3 تا 5 درصد كودكان تشنج را در پي دارند كه براي كنترل اين فوريت پزشكي ، گروه پزشكي بايد مهارت لازم براي كنترل و برخورد با اين موضوع را داشته باشند .

اين فوق تخصص گوارش اطفال ادامه داد : تيم مسئول رسيدگي به اين موارد بايد از آمادگي كافي حوزه هاي مهارت پزشكي برخوردار باشد كه در اين همايش تلاش بر اين است كه از اساتيد صاحب نظر بهره مند شويم .

وي با بيان اينكه دستاورد هاي جديد علمي در اين همايش به صورت مقاله و پانل و كارگاه براي حاضرين ارائه خواهد شد اظهار داشت : بيماريهاي شايع كودكان از ديگر موارد تهديد كننده سلامت كودكان هستند كه با برگزاري چنين همايشهايي در صدد هستيم تا با استفاده از تحقيقات انجام شده ملي و بين المللي اطلاعات شركت كنندگان را به روز كرده و توانايي آنها را در زمينه مراقبت از كودكان افزايش دهيم .

دكتر سياري افزود : طي برگزاري سه روزه كنگره تلاش داريم كه با روش هاي جديد آموزشي ، اطلاعات مورد نياز شركت كنندگان را ارائه دهيم./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.