در پی ادعای مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر اینکه برای احداث پل بنتی در جوار پل تاریخی «کهنه» کرمانشاه، باید میراث فرهنگی پولش را بدهد، مسئولین میراث فرهنگی عنوان کردند که از کی تابه‌حال ساخت پل بتنی و یا پرداخت هزینه ساخت آن به اداره یا سازمان ثالث وظیفه میراث فرهنگی شده است!

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علیرضا مرادی بیستونی، معاون میراث فرهنگی گفت: ماده 166 تنفیذی قانون سوم توسعه و موضوع ماده 115 قانون برنامه چهارم توسعه، دستگاه های اجرایی را موظف می دارد که برای حفظ آثار تاریخی فرهنگی کشور، اقدامات حفاظتی اعم از حمایت های مالی، کارشناسی و اجرایی را به کار بندند.

وی تاکید کرد: در بخشی از آیین نامه اجرایی بند «ج» ماده 166 تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه و موضوع ماده 115 برنامه چهارم توسعه آمده است که: تمامی دستگاه ها، سازمانها و نهادهای دولتی کشور موظفند نسبت به ایجاد تاسیسات زیربنایی مانند راه های دسترسی، تامین آب، برق، گاز، تلفن و دفع فاضلاب اماکن تاریخی فرهنگی کشور که توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان موضوع مشارکت تعیین می گردد، در اولویت کاری خود قرار دهند.

مرادی بیستونی افزود : در کجای قوانین کشور چنین آمده که وظیفه میراث فرهنگی ایجاد پل بتونی و یا پرداخت هزینه ساخت آن به اداره یا سازمان ثالث است؟

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: پل تاریخی «کهنه» کرمانشاه برای عبور افراد پیاده، احشام و نهایتا درشکه ها و گاری ها در زمان صفویه ساخته شده، نه برای عبور کامیونهای سنگین باربری!

وی یاداور شد: زمانی که اداره کل راه و شهرسازی اقدام به طراحی کمربندی شرقی کرمانشاه کرده می بایست برای مسیر این پل تاریخی هم فکری می کرد، کمااینکه مشاور طرح، پیش بینی احداث یک پل بتونی در جوار پل «کهنه» هم کرده بود اما گویا مسئولین راه و شهرسازی به این نکته توجه ای نداشته اند.

مرادی بیستونی با اشاره به پرداخت مبلغی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان به راه و شهرسازی برای آغاز به کار احداث پل جدید بتونی، گفت: اگر در سال 87 و از محل بودجه گردشگری این اداره کل مبلغی برای احداث پل بتونی به راه و شهرسازی پرداخت شده، تنها برای آغاز کار و تسریع در اجرای آن بوده، نه اینکه ما موظف باشیم کل مبلغ ساخت پل بتونی را پرداخت کنیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پل ، کهنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.