معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، گفت: باید این الگوهای صحیح را از سیره و روش زندگی اهل بیت(ع) برگرفت و برای جوانان و سایر اقشار جامعه به خوبی تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، در حاشیه افتتاح طرح ملی حجاب ریحانة النبی(س) در پردیسان قم با اشاره به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار کرد: امروزه دشمنان با ایجاد شبهات گوناگون در زمینه‌های مختلف از جمله حجاب، سعی در دور کردن نوجوانان و جوانان از مبانی دینی دارد.


وی در این زمینه تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مانند طرح ملی حجاب و بیان سیره حضرت زهرا(س)، باید نسل جوان و نوجوان را در مقابل شبهات بیمه کرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به تبیین نقش آموزش حجاب در سنین کودکی پرداخت و افزود: آموزش علم در سنین کودکی مانند نقش بر روی سنگ است و ماندگاری بسیار زیادی دارد، بسیار مناسب است که آموزش‌های تربیتی نیز از سنین کودکی آغاز شود.

حسینخانی با تاکید بر اینکه یکی از آداب مهم اسلامی، مسئله حجاب و عفاف است، ادامه داد: اجرای طرح ملی حجاب در مدارس، بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در آشنا کردن دانش‌آموزان ابتدایی با آموزه‌های حجاب نقش مهم و کلیدی ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به نقش خانواده‌های حوزوی در گسترش حجاب و عفاف، ابراز کرد: خانواده‌های طلاب و روحانیون امروز به الگوی خوبی برای جامعه تبدیل شده‌اند و اگر حجاب و عفاف به خوبی از سوی آنان رعایت و ترویج شود، تاثیرات بسیار خوبی در اجتماع خواهد داشت./س
برچسب ها: قم ، سیره ، اهل بیت ، الگو ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.