ناصر محمدی گفت: آرزوی همه دلبستگان به هنر هفتم، داشتن سینمایی پویا، شاداب، پرتلاش و هنرمندانه است.

"ناصر محمدی"، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران در خصوص وضعیت جدید سینمای ایران به خبرنگار حوزه سینما  باشگاه خبرنگاران گفت: تغییرات جدید در سازمان سینمایی اهمیت بیشتری به سینما داده و امیدوارم در محتوا و بطن نیز بتواند همین بیان را داشته باشد هنوز زود است تا در مورد عملکرد سازمان اظهار نظر کرد ولی شواهد از نگاه مثبت مسئولان حکایت دارد و به نظر می‌رسد دورخیز در جهت بهبود وضعیت سینما آغاز شده و البته جشنواره فجر امسال ملاک خوبی بری قضاوت است.
 


وی در خصوص تغییرات سینما و شکل‌گیری آن در گذشته افزود: بعد از انقلاب اسلامی که به نوعی بلاتکلیفی توام با ناآگاهی همه اهالی سینما را متوقف کرد. ‌عده‌ای از فیلم‌سازان کشور را ترک کردند و بقیه ماندند تا در کنار تازه واردها هویت جدید سینمای ایران را شکل دهند. در همان یکی دو سال اول سیستم حمایتی-هدایتی شکل گرفت و تازه واردها با سرمایه‌ای که از مراکز مختلف می‌رسید فیلم ساختند. من اولین کسی بودم که  بعد از انقلاب با سرمایه‌ شخصی فیلم ساختم.
 
محمدی در خصوص آثار نمایشی خود اینطور عنوان کرد: "باغ بلور" همزمان با وقوع انقلاب آماده نمایش شد و "قدیس" که با وجود مرارت‌های بسیار و در میان برخی سوء‌تفاهم‌ها ساخته شد با توقیف نشد آن تمام سرمایه شخصی مرا نابود کرد.
 
این تهیه‌کننده در خصوص تعداد فیلم‌های خود توضیح داد که در مجموع هشت فیلم ساخته‌ام که از این تعداد پنج فیلم در ایران و سه فیلم در کشور ترکیه که یکی از آنها محصول مشترک ترکیه، آلمان و آمریکا بود و اولین فیلم دفاع مقدس با نام جانبازان را نیز من ساختم بر اضافه فیلمی در مورد حضرت ولی‌عصر(عج).
 



این نویسنده در خصوص کم‌کاری خود اظهار داشت: بیکار نبودم فیلمنامه‌های زیادی نوشتم که بعضی از آنها ساخته شده و بقیه به صورت کتاب به چاپ رسیده است و هنوز هم مشغول نوشتن فیلمنامه  و چاپ آن هستم، البته 2000 دقیقه سریال هم برای برنامه خانواده شبکه اول ساخته‌ام.
 
ناصر محمدی کارگردان فیلم "بوی گل سرخ" افزود: آخرین فیلمی که کار کردم با همین عنوان در سال 81 بود و پس از آن تنها یک تله فیلم کار کردم و علت نساختن فیلم طی این دهه وسواس شدید من نسبت به ساخت یک کار فاخر و قابل توجه بوده است.

وی در پایان چشم‌انداز سینمای ایران را اینگونه ترسیم کرد: به هر حال دولت تدبیر و امید باید قفل سینما را با تدبیر باز کند و بازگشایی خانه سینما امیدآفرین و شروع خوبی است. آرزوی همه دلبستگان به هنر هفتم، داشتن سینمای پویا، شاداب، پرتلاش و هنرمندانه است چرخه فرهنگی سینما که در دولت بچرخد مسائل اقتصادی نیز رفته رفته شکل درستی پیدا می‌کند. سینما پیشانی فرهنگی کشور در برابر جهانیان است. سینماگر و هنرمند نیاز به حمایت و احترام دارد. سینماگران ما چیزی از فیلم‌سازان جهان کم ندارند و در حوزه بعضی از آثار ایرانی حرف‌های تازه و جذابی است که می‌تواند توجه همگان را جلب کند سینماگر باید به درستی حمایت شود. برخورد او باید با دانش و توانایی فرهنگی باشد نه با سلیق‌های حزبی، گروهی و شخصی و در کل چشم‌انداز سینمای ایران روشن است.
 
شایان ذکر است، "ناصر محمدی" تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران پس از انقلاب که از سال 1341 به عنوان دستیار کارگردان به سینما پیوست و از سال 1348 تا پیروزی انقلاب اسلامی 11 فیلم را کارگردانی کرد و پس از انقلاب نیز 7 فیلم در ایران و 3 فیلم در کشور ترکیه را تولید کرد اما با وجود حضور چشمگیرش در پنجاه سال پیش در دهه اخیر موفق به ساخت فیلم سینمایی نشده است.

انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار