رئيس سازمان حفظ نباتات با اشاره به عملکرد اين سازمان در کنترل آفت مگس ميوه زيتون گفت: ما در زمينه مبارزه با اين آفت نيازمند مشارکت بخش خصوصي و همکاري کشاورزان هستيم.

رضافتوحي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ضمن تشريح عملکرد 100 روزه سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: يکي از مهمترين اقدامات ما ضدعفوني بذرهاي گندم بود که در اين راستا 1.2 تن بذر ضد عفوني شده است.

وي با بيان اينکه صدور مجوزهاي ترخيص قرنطينه‌اي در مبادي ورودي کشور در گذشته به شکل دستي انجام مي‌گرفت، افزود: در حال حاضر براي کليه کالاها سيستم الکترونيکي صدور اين مجوزها راه اندازي شده است.

فتوحي ادامه داد: بدين ترتيب سازمان حفظ نباتات از اين طريق به تمامي مبادي ورودي کشور متصل است و مشکلاتي که قبلا در اين زمينه وجود داشت، رفع شده است.
 
وي با اشاره به اختصاص حدود يک ميليارد تومان رديف جديد بودجه به بحث قرنطينه ادامه داد: اين رديف اعتباري براي اطلاع‌رساني کنترل سلامت محصول تا کشاورزي در بحث بهداشت گياهي اختصاص يافته است.

رئيس سازمان حفظ نباتات افزود: از ديگر اقدامات ما طي اين 100 روز برگزاري کارگاه‌هاي بين‌المللي با حضور کارشناسان فائو در کشور بوده است.

فتوحي اضافه کرد: مبارزه با علف‌هاي هرز در سطح حدود 4.5 ميليون هکتار، اعطاي کد رهگيري به محصولات کشاورزي و شناسنامه دار شدن 170 هزار کشاورز از ديگر اقدامات ما بوده است.

وي تأکيد کرد: براين اساس کليه محصولات توليدي اين کشاورزان از زمان توليد تا مصرف رهگيري مي‌شود.
 
فتوحي با اشاره به تشکيل ستادي براي پيش بيني و پيشگيري از آفت سن غلات اظهار داشت: تشکيل اين ستاد در تمام استان ها اين آفت را کنترل و از بروز آن پيشگيري مي‌کند.

رئيس سازمان حفظ نباتات تصريح کرد: اين سازمان به همراه معاونت توليدات امور گياهي وزارت جهاد و کليه دستگاه‌هاي مربوطه تمام تلاش خود را براي کنترل آفت مگس ميوه زيتون در کشور انجام داد. 

فتوحي با اشاره به همگاني شدن آفت مزبور در استان‌هاي قزوين، زنجان و گيلان گفت: مبارزه با اين آفت بايد با مشارکت کشاورزان انجام مي‌شد. 

وي تأکيد کرد: باغاتي که به شکل صحيح مديريت شدند خسارتي در اين زمينه به آنها وارد نشده است. 

فتوحي اضافه کرد: تنها بخش محدودي از باغات به دليل سوء مديريت خسارت ديدند. 

رئيس سازمان حفظ نباتات در پايان تأکيد کرد: ما در زمينه مبارزه با اين آفت نيازمند مشارکت بخش خصوصي و همکاري کشاورزان هستيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فتوحی ، آفت ، گیاه ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار