وخامت اوضاع اقتصادی در بلغارستان این کشور را به فقیرترین کشور اتحادیه اروپا تبدیل کرده و این امر به نوبه خود فرار مغزها را از این کشور به دنبال داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، کشور بلغارستان با تولید ناخالص داخلی بالغ بر 30 میلیارد یورو در سال و میانگین درآمد سرانه بالغ بر سه هزار یورو در سال، فقیرترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

 آمارها نشان می‌دهد اوضاع اقتصادی در این کشور، بیش از یک و نیم میلیون تن از شهروندان را وادار به مهاجرت کرده که این امر نگرانی‌هایی درباره فرار مغزها و پیامدهای منفی این پدیده برای بخش های حیاتی کشور، به وجود آورده است.

بر این اساس، سالانه حدود 500 پزشک از بلغارستان مهاجرت می‌کنند که این امر سطح مراقبت‌های بهداشتی را در کشور کاهش داده است.

"کاستادین آنگلوف"، مدیر بیمارستان دانشگاه "الکساندرووسکا" می‌گوید: بیم آن داریم که در آینده در شهرهای کوچک با کمبود پزشک روبرو شویم؛ به همین سبب دولت می‌کوشد قوانین کار و دستمزد پزشکان را تغییر دهد.

وخامت اوضاع اقتصادی از جمله علل تظاهرات گسترده‌ای بود که اوایل امسال در بلغارستان روی داد و رهبران کشور را به سمت برگزاری انتخابات پیش از موعد برد و به روی کار آمدن دولتی منجر شد که بلغاری‌ها فورا آن را به ناتوانی و فساد متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار