رئیس شورای عالی استانها گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره های مهمی به مقوله هویت اسلامی شهر ها داشته اند وجریان ساخت و ساز مسکن در قالب پروژه های عمرانی مختلف در کشور باید بیانگر فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی باشد.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت:خدمت گذاری به مردم کار آسانی نیست و باید در این جریان با تلاش مضاعف از بروز کوچکترین کم کاری و ضعف مدیریتی جلوگیری کردو فعالیت در شوراها اگر در راه رضای خداوند متعال باشد نان و آبی ندارد ولی در غیر اینصورت اندوخته ها فرد را به جایی نمی رساند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ هویت اسلامی شهر ها تصریح کرد :مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره های مهمی به مقوله هویت اسلامی شهر ها داشته اندوجریان ساخت و ساز مسکن در قالب پروژه های عمرانی مختلف در کشور باید بیانگر فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی باشد.

نماینده شورای تهران در شورای عالی استانهادر ادامه این مطلب اضافه کرد :با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگ و روحیه خاص و متفاوت ملت ایران با سایر کشور ها به عنوان عواملی درشکل نوع ساخت مساجد در ایران مانند مسجد شیخ لطف الله و مسجد کبود در تبریز و مسجد گوهرشاد در مقایسه با کشور هایی نظیر هند و مصراین هویت باید حفظ شود.

چمران در خاتمه با تاکید بر لزوم پاسداری از هویت ایرانی و اسلامی اظهارداشت :درشرایط فعلی باوجود حجوم دشمن به فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی ما در جبهه جنگ نرم پاسداری و محافظت از این هویت لازم و ضروری است ./س


برچسب ها: پروژه ، عمرانی ، معماری ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.