سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 2980 امامزاده گفت: بیش از 196 هزار برنامه عزاداری در قالب این طرح، در امامزادگان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن ربیعی ، سخنگوی این سازمان اظهار کرد: سوگواره «بصیرت عاشورایی» در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری « مدظله العالی » مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به  قطب های فرهنگی و بمنظور جهت دهی به مراسم عزاداری و اجرای هر چه بهتر و صحیح تر نیات واقفین و موقوفات مرتبط و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه ، برای سومین سال پیاپی در آستان مقدس 2980 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار شد .

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با ایام محرم در سراسر کشور برگزار شد ، گفت: ایجاد بصیرت عاشورایی با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و امام راحل (ره) ، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات از جمله اهداف پیش بینی شده، برای این طرح بود.

ربیعی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 2980 بقعه متبرکه و 7086 حسینیه ، تکیه و مسجد در سراسر کشور اجرا شد، افزود: در مجموع 23 هزار و 205 جلسه عزاداری در بقاع متبرکه مجری و 173 هزار و 672 جلسه عزاداری در حسینیه ها ، تکایا و مساجد مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف ادامه داد: در قالب این طرح 1425 مبلغ از حوزه علمیه قم و 2571 روحانی بومی نیز بمنظور مشارکت در برگزاری مراسم های عزاداری و ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی عاشورا به سراسر کشور اعزام شدند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مراسم ، عزاداری ، بصیرت ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار