رئيس ديوان عالي كشور گفت: اقتدار كشور ما زمينه ساز امنيت پايدار است كه در پرتو ولايت فقيه محقق مي‌شود كه در حقيقت اطاعت از ولايت فقيه و پيروي از آيه كريمه واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا است و ملت ما بايد از هرگونه تفرقه پيش گيري نموده و با پيروي از مقام معظم رهبري است، دست به دست يكديگر داده و به سوي پيشرفت و تعالي كشور حركت کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  دانشجويان دانشكده حقوق دانشگاه تهران به همراه تعدادي از اساتيد و اعضاء هيات علمي امروز دوشنبه(18آذرماه) با آيت‌الله محسني گركاني رئیس ديوان عالي كشور ديدار و از بخش‌هاي مختلف ديوان عالي كشور بازديد کردند.

براساس این گزارش؛ در ابتداي اين ديدار كه در سالن اجتماعات كاخ دادگستري برگزار شد رئيس ديوان عالي كشور ضمن خوشامدگويي به دانشجويان و تبريك روز دانشجو به آنان و هيات همراه اظهارداشت: روز دانشجو را به شما دانشجويان گرامي و فرهيخته و اساتيد محترمتان تبريك عرض کرده و ياد و خاطره شهداي دانشجو را گرامي مي‌دارم.

وی افزود: با تابش نخستين اشعه وحي، فصل تازه‌اي در تاريخ زندگي علمي بشريت آغاز شد و به اعتقاد اكثريت مفسرين و بلكه تمامي آنها نخستين آيه‌اي كه بر پيامبر اعظم اسلام نازل شد آيه مباركه «اقراء باسم ربك الذي خلق » مي‌باشد بخوان بنام پروردگارت كه(جهان ) را آفريد و نكته قابل توجه اين است كه در اولين آيه قرآني تكيه بر مسئله ربوبيت شده است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: واژه رب در كتاب مفردات راغب اصفهاني به معني تريبت آمده است يعني قرآن را بخوان به نام پروردگارت كه آفريننده و تربيت كننده جهانيان است.

وی در تشریح تدبير و تنظيم در مهندسي نظام هستي، تصریح کرد: طلوع و غروب خورشيد و ماه، اختلاف شب و روز كه ميليون‌ها و ميلياردها سال بگونه‌اي منظم به وظيفه خود ادامه داده‌اند كه كوچكترين تغييري در آنها رخ نداده است اين قدرت اعجاب انگيز بهترين دليل براي اثبات ذات مقدس اوست كه با اعتقاد محكم بگوئيم  جهان را خالقي باشد خدا نام و نكته بسيار جالب اينجاست در عين اينكه پيامبر اعظم اسلام امي و درس نخوانده بود و محيط حجاز را يكپارچه جهل و ناداني فرا گرفته بود ولي درست مصداق اين شعر بود كه :

نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت                  به غمزه  مسئله آموز صد مدرس گشت

آيت‌الله محسني گركاني در ادامه و در تشريح ضرورت امر فراگيري علم از منظر اسلام، افزود: خداوند مسئله فراگيري علم و نوشتن را كه مهم ترين سرمايه ترقي و پيشرفت اجتماع است، ياد آور مي‌شود كه اصلاحات جوامع انسان، با دانش و قلم‌هاي افراد با ايمان و مصلح و متخصص محقق مي‌شود.

وی تاکید کرد: مسلمانان صدر اسلام در مكتب آموزش و دانشگاه قرآن توسعه علمي را بجايي رسانيدند كه علم و دانش را به همه جهان صادر كردند و به اعتراف تاريخ نويسان معروف اروپا نور علم و دانش مسلمين بود كه به صحنه تاريك اروپا تابيد و آنها را وارد عصر تمدن ساخت بگونه‌اي كه دانشمندان اروپا درباره عظمت علمي اسلام كتابي بنام تاريخ تمدن اسلام و ميراث اسلام نوشتند.

رئيس ديوان عالي كشور افزود : همانگونه كه همه مي‌دانيم عنصر علم گوهر گرانبهايي است هر اندازه جايگاه و مرتبه علم در انسان‌ها بالا رود تواضع و كوچك بيني خود را در جامعه بيشتر نشان مي‌دهند و در عين خودباوري از خود برتربيني دوري مي‌كنند.

آيت‌الله محسني گركاني تاكيد کرد: خاستگاه تمدن و ارتقاء و اقتدار علمي مانندگذشته در ايران اسلامي بايد بدرخشد و به نمايش گذاشته شود و نقاط قوت جمهوري اسلامي ايران به دنيا شناسانده شود.

وی افزود: با اين موج، موج عظيم مردمي و دانشگاهي و بي اعتنايي آنان به تلخ كامي‌ها و فشارها مي‌توانيم با تصميمات درست و پايدار به سمت صلح و امنيت داخلي و جهاني برويم و با ناامني ناشي از تسليحات كشتار جمعي مبارزه كنيم و جامعه جهاني را به صلح و آموزش برسانيم.

آیت‌الله محسنی گرکانی تاکید کرد: ما با خود باوري، با تلاش و پي گيري وحدت حوزه و دانشگاه و اساتيد آن، ارزش‌هاي علمي و فرهنگي و اخلاقي را با داشتن نخبگان و دانشگاهيان فراوان مي‌توانيم خود را به قله رفيع و جايگاه بلند علمي و ارزش‌هاي راهبردي اقتصاد در جهان برسانيم.

رئيس ديوان عالي كشور افزود : اقتدار كشور ما زمينه ساز امنيت پايدار است كه در پرتو ولايت فقيه محقق مي‌شود كه در حقيقت اطاعت از ولايت فقيه و پيروي از آيه كريمه واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا است و ملت ما بايد از هرگونه تفرقه پيش گيري نموده و با پيروي از مقام معظم رهبري است دست به دست  يكديگر داده و به سوي پيشرفت و تعالي كشور حركت کند.

وی ادامه داد: البته بايد از تخريب ظرفيت‌هاي علمي و شخصيت‌ها جلوگيري كنيم و بايد در اعتمادسازي و اقتدار ايران تلاش مستمر از خود نشان دهيم و بداخلاقي‌ها و تندروي در بعضي افراد ناپخته و ناآگاه از اخلاق اسلامي را متذكر شده آنها را به خط مستقيم انساني دعوت كنيم و آنها را آموزش دهيم و از انحراف برهانيم.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مردم ما و جوانان عزيز كشورمان، با ظرفيت‌هاي اخلاقي راهبردي كه دارند و با وجود فشارهاي كشورهاي خارجي و تحريم‌ها با فرايند اقتصاد استقامتي با سرافرازي از توطئه دشمنان عبور كنند چرا كه آنها همواره در كشورهاي اسلامي جنگ و تنش و آتش افروزي را مي‌خواهند و از اين راه فقر و فساد و ظلم و تهديد و فشارها را اداامه مي‌دهند و ما بايد اجازه ندهيم دشمن با اين سياست و افكار زشت شيطاني براي ما تصميم بگيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار