فايننشال تايمز: تحريم هاي تازه آمريکا مذاکرات هسته اي ايران را تهديد مي‌کند

روزنامه فايننشال تايمز نوشت اوباما تلاش مي‌کند مانع تصويب تحريم‌ها بر ضد ايران شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگليسي فايننشال تايمز امروز در تحليلي به قلم «جف داير» در اينترنت نوشت: دولت اوباما که تلاش مي‌کند مانع تصويب تحريم‌هاي ايران شود هفته سختي را در کنگره خواهد گذراند. کاخ سفيد معتقد است اين تحريم ها مذکرات هسته اي با ايران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گفته مقامات سنا، گروهي از سناتورهاي برجسته آمريکايي از هر دو حزب دموکرات و جمهوري خواه به توافق در مورد مفاد دور جديد تحريم ها نزديک شده اند و اگر بتوانند آخرين اختلافات خود را نيز حل کنند، احتمالا اين هفته نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

با اين حال، مقامات دموکرات کنگره از جانب کاخ سفيد براي جلوگيري از تصويب تحريم‌هاي جديد بر ضد ايران تحت فشار شديدي هستند زيرا اين نگراني وجود دارد که اين اقدام ممکن است به توافق موقتي که دو هفته پيش با ايران به دست آمده است لطمه بزند.

مقامات غربي که در مذاکرات ايران شرکت دارند معتقدند مهمترين نتيجه فشار کنگره ممکن است تعيين ضرب الاجل براي دور بعدي مذاکرات باشد. گرچه در توافق ژنو، طرفين براي رسيدن به توافق نهايي تا يک سال فرصت دارند، اعضاي شکاک کنگره تلاش مي کنند يک ضرب الاجل شش ماهه براي توافق با ايران در نظر بگيرند.

بر اساس لايحه تحريم هاي مورد بحث، دولت بايد به طور ماهانه، اطلاعاتي در اختيار کنگره بگذارد که نشان دهد ايران شرايط توافق موقت را نقض نکرده است. 

با توجه به اين که اعضاي مجلس نمايندگان فقط يک هفته تا تعطيلات پايان سال فرصت دارند، محتمل ترين راه براي تصويب تحريم هاي جديد در سال کنوني ضميمه کردن آن به صورت اصلاحيه به لايحه بودجه سالانه پنتاگون است که در حال حاضر تحت بررسي قرار دارد.

مقامات سنا معتقدند مقامات دموکرات و جمهوري خواه در سنا براي تصويب تحريم‌ها در سال کنوني بايد تا سه شنبه به توافق برسند.

در همين زمينه، جان کري، وزير امور خارجه آمريکا قرار است روز سه شنبه در کنگره حاضر شود و در مورد مذاکرات ايران صحبت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار