جلسه بررسی و کنترل گزارش های مکانیک خاک با حضور جمعی از شرکت های خدمات فنی و مهندسی و قائم مقام، معاون و کارشناسان معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری در سازمان برگزار شد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه مهندس محسن نادی قائم مقام سازمان ضمن اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری و کاهش خطرپذیری و نقش ذاتی سازمان در پرداختن به این مباحث اظهار داشت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنان فعالیت خود را در زمینه بررسی و کنترل گزارش های مکانیک خاک ادامه خواهد داد.
 
قائم مقام سازمان افزود: از سال 1385 بررسی و کنترل گزارش های مکانیک خاک به درخواست سازمان در دستور کار قرار گرفت و تلاش کارشناسان سازمان در معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری تا به امروز موجب شد کیفیت گزارشات مکانیک خاک ارسالی به سازمان پیشرفت چشمگیری داشته باشد و همچنان این روند از سوی سازمان ادامه دارد.
 
بر اساس این گزارش، نمایندگان شرکت های خدمات فنی و مهندسی حاضر در این  جلسه ضمن قدردانی از اقدامات سازمان از سال 1385 تاکنون بر نقش موثر و مثبت سازمان در ارتقای گزارش های مکانیک خاک تاکید نموده و همچنان خواستار ادامه روند کنونی و نيز گسترش نظارت‌ سازمان در حوزه آزمايش‌هاي جوش و بتن شدند.
 
در ابتدای این جلسه مهندس رزم یار مسئول بررسي گزارش‌هاي مكانيك خاك سازمان در گزارشی به نمونه حوادث ناشی از عدم توجه به مطالعات مکانیک خاک، ارتقاي کیفی و کمی مطالعات مکانیک خاک به دلیل صدور بخشنامه ها و بررسی های دقیق سازمان اشاره کرد.
 
گفتنی است مطالعات زمين‌شناسي مهندسي و ژئوتكنيكي يكي از مهمترين مراحل بررسي‌هاي لازم براي فعاليت‌هاي عمراني است و ساخت ساختمان بدون انجام بررسي‌هاي محلي ژئوتكنيكي ميتواند به خسارات جبران ناپذيري منتهي شود. اهداف عمده از انجام بررسي‌هاي ژئوتكنيكي، تعيين پارامترهاي مورد نياز طراحي پي ساختمان، شناسايي مخاطرات زمين و ارائه توصيه‌هاي فني  است. در حال حاضر نسخه‌اي از گزارش‌هاي بررسي ژئوتكنيكي زمين‌هاي نوع دو به منظور كنترل و اعلام نتيجه به مناطق شهرداري جهت طراحي و صدور پروانه ساختمان‌ها به سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ارسال مي‌شود.
برچسب ها: کارشناس ، شرکت ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار