معاون طب سنتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: افراد نباید فریب دلالان داروهای ترک اعتیاد گیاهی را بخورند زیرا آنها ترکیباتی از مواد شیمایی را دارا هستند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در نشست خبری آنالیز داروهای ترک اعتیاد گیاهی در سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر محمود خدا دوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: علاوه بر داروهای گیاهی ترک اعتیاد ماهواره‌ای داروهای لاغری، دیابت،‌ام اس و انواع و اقسام داروهای گیاهی در ماهواره‌ها به عنوان داروی 100درصد گیاهی و بدون بازگشت به اعتیاد تبلیغ می‌شود. 

وی افزود: نام این کپسول‌ها و قرص‌های مثلا ماهواره‌ای بی‌نام و نشان است و در ترکیبات آن مواد شیمیایی فراوان بسیار یافت می‌شود البته در سال گذشته در ترکیبات این داروهای ترک اعتیاد از زردچوبه، آستون و برخی داروهای محرک زا مانند کدئین و ترامادول استفاده می‌کردند. 

وی اذعان داشت: دو سال اخیر سازمان پزشکی قانونی و وزارت بهداشت یک سری تذکراتی به عطاران و عطاری‌ها جهت جلوگیری از فروش داروهای ترک اعتیاد گیاهی داده بود که متاسفانه تصمیم بر این شد وزارت صنعت معدن و تجارت باید به این امور رسیدگی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار