رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در بازدید استاندار از پروژه جامع آب و حاک البرز با اشاره به اینکه زهکشی یکی از معضلات 20 ساله استان مازندران است، گفت: اگر این معضل حل نشود حتی در کشت اول هم به مشکل بر خواهیم خورد و تا چند سال آینده زمینی برای کشت و کار کشاورزی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،

عظیمی با بیان اینکه این اراضی در فصول پیک نیاز آبی با کم آبی مواجه هستند،افزود: اجرای طرح زهکشی و جمع آوری آب های مازاد در فصول پاییز و زمستان در آب بندان های منطقه را گامی اساسی در جهت تأمین آب در فصول غیر زراعی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح زهکشی اقتصادی ترین و حیاتی ترین پروژه عمرانی استان مازندران است که به صورت فرا کشاورزی است و با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات و موانع اجتماعی و شهری هم مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح زهکشی حدود 200 هزار هکتار از اراضی آبگیر استان، قابلیت کشت مجدد را پیدا خواهند کرد و در بدبینانه ترین شرایط حداکثر پس از 3 سال از اجرای طرح بازگشت سرمایه را خواهیم داشت.

ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز در حاشيه اين بازديد با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح های بسیار مهم است که همه فعالیت های زهکشی و کانال کشی در آن تعریف شده است، بيان داشت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح هزار و800 هکتار از اراضی آبگیر شهرستان سیمرغ قابلیت کشت مجدد را خواهند داشت.

فلاح با بیان اینکه تاکنون در 11 کیلومتر از مسیر پیش بینی شده نصب کانالت صورت گرفته است، خواستار تسریع در اجرای پروژه و احداث شبکه های اصلی از سد البرز شد که بر عهده وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای مازندران است./س

انتهای پیام //

برچسب ها: زهکشی ، اراضی ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.