در ادامه سلسله نشست هاي صميمي وزير آموزش وپرورش باكارشناسان حوزه ستادي، دكتر فاني صبح امروز در جمع كارشناسان سازمان مدارس غيردولتي ،مشاركت هاي مردمي وخانواده حاضر شد و از نزديك در جريان ديدگاه ها ونقطه نظرات آنان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش ، از سوي كارشناسان مواردي همچون ، استفاده از ظرفيت هاي قانون جامع شوراهاي آموزش و پرورش ، توجه به شوراي  مناطق مرزي ، تاسيس صندوق حمايتي جهت تقويت مدارس مشاركتي ،  افزايش حقوق و ارتقاء جايگاه و منزلت معلمان ،  انتخاب و به گزيني نيروهاي خبره و برنامه ريز، تخصيص اعتبارات لازم جهت اجراي طرح هاي كوتاه مدت  و بلند مدت در پيش دبستاني و ارتقا جايگاه دوره پيش دبستاني در نظام آموزش و پرورش مطرح شد.
 
بر اساس اين گزارش ،  تعيين تكليف چگونگي تعامل پيش دبستاني با ساير نهادهاي برون بخشي ، تشكيل كلاس هاي پيش دبستاني در مناطق محروم وكمتر توسعه يافته، سازماندهي نحوه اخذ شهريه مدارس پيش دبستاني ،توسعه كمي و كيفي دوره پيش دبستاني، پرهيز توسعه نامتوازن و غير منطقي مدارس خاص در جوار مدارس غيردولتي از جمله توسعه مدارس تيزهوشان و نمونه مردمي و شاهد  از ديگر مسائل مطرح شده در نشست صميمي وزير با كارشناسان بوده است.
 
كاهش نيروهاي مامور در مدارس غيردولتي ، حذف  اعتبار مربوط به طرح رافع ، افزايش تسهيلات بانكي به موسسين به منظور خريد و تجهيز مدارس غيردولتي،اجرايي نشدن ماده  10 قانون تاسيس كه بانك بر اساس آن موظف به تاخير 50 درصد از نياز مالي مدارس به صورت قرض الحسنه شده اند، سياست انقباظي ادارات نوسازي، استانها در تاييد فضاهاي معرفي شده ازسوي موسسان به دليل عدم رعايت بخشنامه  2800 در تاييد فضاهاي آموزشي، واگذاري مدارس غيركارشناسي شيفت دوم مدارس دولتي به كانون زبان ، در نظر گرفتن جايگاهي كارآمد به منظور تصميم گيري، اجرا، پايش ، پشتيباني، نظارت و هماهنگي فعاليت هاي حوزه زنان وعدم تخصيص اعتبار 1 درصد  مصوب در لايحه  متني بودجه 92 در خصوص امور زنان از مهم ترين موضوعات و چالش هايي بوده است كه كارشناسان سازمان مدارس غير دولتي با وزير آموزش و پرورش در ميان گذاشتند.

انتهای‌پیام/  


برچسب ها: وزیر ، اموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار