در مصاحبه با خبرگزاري کونا کويت؛

الجربا: بهبود روابط ايران و آمريکا بشار اسد را قدرتمند می‌کند

احمد الجربا رئيس ائتلاف ملي مخالفان نظام سوريه درباره پيامدهاي بهبود روابط ايران و آمريکا بر اوضاع سوريه ابراز نگراني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي، الجربا مدعی شد: مخالفان سوري نگرانند که نزديک شدن آمريکا و ايران به يکديگر موجب تقويت سوريه به ويژه از نظر مالي شود. 

جربا گفت، اين نگراني وجود دارد که بخشي از دارايي‌هاي مسدود شده ايران پس از آزاد شدن به دست دولت بشار اسد برسد.

وي افزود، اين نگراني مخالفان سوري را به طرفهاي عربي و بين المللي منتقل کرده است.

رهبر مخالفان سوريه در مصاحبه اي که امروز دوشنبه خبرگزاري کونا کويت متن آن را منتشر کرد گفت قصد دارد به روسيه که متحد بشار اسد رئيس جمهوري سوريه به شمار مي رود، برود.

احمد جربا در اين مصاحبه اعلام کرد : « من از سوي سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه دعوتنامه اي دريافت کردم ،‌ دعوتنامه اي که 20 روز پيش معاون لاوروف آن را به من تحويل داد.»

رهبر مخالفان سوريه در نخستين سفرش به کويت اظهار داشت : « من اين دعوت را پذيرفتم اما به علت موضع گيريهاي سياسي ديگر نتوانستم به مسکو بروم. من به مسکو خواهم رفت تا مسئولان روسي را متقاعد نمايم.»

با وجود اين احمد جربا  تاريخ اين سفر را مشخص نکرد و نگفت آيا قبل يا بعد از کنفرانس صلح ژنو که قرار است 22 ژانويه برگزار شود ، به روسيه خواهد رفت.

17 نوامبر منذر عقبيق مشاور احمد جربا از قصد وي براي عزيمت به روسيه خبر داده بود.

اين سفر قرار بود 18 تا 21 نوامبر صورت بگيرد اما احمد جربا به علت حضور هيأتي از نظام سوريه در مسکو در همان تاريخ، از سفر به اين کشور منصرف شد.

رهبر مخالفان دولت سوريه در مصاحبه با خبرگزاري کونا کويت يادآوري کرد ائتلاف مخالفان تصميم دارد  در کنفرانس صلح موسوم به « ژنو 2 » شرکت نمايد اما اين حضور مستلزم مطرح کردن برخي شروط است.

به گفته احمد جربا نخستين شرط آن است که بشار اسد ديگر نقشي در سوريه نداشته باشد.

وي افزود : « ژنو 2 بايد از نظر زمان محدود باشد. اين کنفرانس بايد به تشکيل دولتي انتقالي با قدرت اجرايي منجرشود.»

کنفرانس ژنو 2 قرار است به منظور دستيابي به راه حلي سياسي براي مناقشه سوريه برگزار شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار